tirsdag den 21. februar 2012

En hel uges arbejde...

Jeg har fået lavet en masse den sidste uges tid, men vores Internet har været nede, så jeg har ikke kunnet lægge det på bloggen før nu.

I sidste uge fik jeg lavet sukkerblomster til at pynte mine kager med. Opskriften fandt jeg her, og det var nemmere end jeg troede. Mine ligner godt nok ikke helt blomster, men det skyldes vist mest den tylle, jeg brugte på sprøjteposen. (Det bilder jeg mig i hvert fald ind, men måske gør øvelse mester ? ;) )

Min mor havde bestilt en omgang chokolade cupcakes med chokofrosting til et møde på arbejdet, og det blev så til disse kager:
Både min søn og min niece er så småt begyndt på grøden, så jeg har fået omdannet et gammel håndklæde til 6 hagesmække til de to dejlige unger.

Min dejlige niece er allerede en nysgerrig lille pige, og hun er vild med nogle tepose/pap-elefanter jeg lavede for mange år siden til min bror. Derfor bestilte hun (eller hendes mor gjorde) 9 nye elefanter i farver som matcher deres nye bogkasser. Desværre er der ikke så mange lilla teposer, så der blev det noget mønstret pap.

I weekenden var det jo fastelavn, så selvfølgelig bagte jeg fastelavnsboller. Det er en skøn opskrift, jeg fik fra min mormor for en håndfuld år siden. Der er både en marcipan-remonce og syltetøj i disse lækre boller, og faktisk er syltetøjet min mormors hjemmelavede hindbærsyltetøj:
Og i går var der så fastelavn i Olivers børnehave, og der skulle han selvfølgelig iklædes et hjemmelavet kostume :) Og da han ELSKER at være med mig i køkkenet, så blev han bager (med kringler af trylledej).

Til sidste uges møde i mødregruppen fik jeg endelig en god ide til pynt til min troldhasselgren, som har hængt tom, siden vi flyttede ind i december 2009. Ideen er fra Vicki og er hjerter og stjerne i fimo-ler. De runde perler er resterne af leret. Det lilla ler er med glimmer, og det så jeg først, da jeg åbnede pakken i dag. Men da jeg elsker lilla og elsker glimmer, så kan det jo ikke have været bedre ;)

5 kommentarer:

  1. Hej Pia:0)
    Det er Vicki fra mødregruppen - hi hi
    Så lige på facebook du havde en blog:0) det bliver da hyggeligt at følge dig herinde også .
    Jeg har også en - men der er ikke rigtig nogle af venner plus familie som ved jeg har en blog:0)
    Men vi ses jo tirsdag:0)
    Kram Vicki

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Hej Vicki.
      Der er vist heller ikke så mange venner og familie som kender min blog, men synes det er sjovt og hyggeligt at dele ud af de kreative ideer (og så låne andres :D)
      Ses lige om lidt..
      Knus

      Slet
  3. Dine elefanter er fine :-) har du evt en skabelon man må låne? 😊 fieeilsoe@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fie. Jeg sender dig straks en mail med skabelonen :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...