søndag den 4. marts 2012

Snaps i litervis

Så kom dagen endelig, hvor min kusine kom og lavede snaps med mig. Vi nåede i alt at lave fem snapse:

1) Pistacienøddesnaps
40 g hakkede usaltede pistacienødder
½ vaniljestang
4 dl snaps
2) Gyldne dråber (påskesnaps)
1 øko citron i både
skal af 1 øko appelsin
1 vaniljestang
4 stilke citronmelisse
2 spsk. mørk rørsukker
4 dl snaps

3) Klargøring til solbærrom
1,5 g kanel
1,5 g hele nelliker
2½ dl rom
Trækker 1 uge inden krydderierne sies fra
2½ dl solbærsaft tilsættes
4) Rødbedesnaps
2 rødbeder i tern
snaps så det dækker rødbederne
Trækker ca. 1 uge, inden rødbeden fjernes
5) Bærsnaps
750 g bær (vi brugte de frosne blandinger fra Fakta med brombær, tranebær og blåbær)
200 g brun farin
3½ dl vodka

Jeg fik også lige lavet en lille portion bær-eddike med en rest af bærrene fra snaps nr. 5. Så nu har jeg lidt frisk eddike til næste salatdressing :)

Alt i alt en hyggelig og produktiv dag, som helt sikkert skal gentages med nye snapseopskrifter :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...