lørdag den 14. april 2012

Frierkringlen og lidt trylledej

I morgen står den på to håndboldkampe om Sjællandsmesterskabet, og lige meget hvad skal der jo lidt kage til at fylde depoterne op efter sådan to kampe. Forhåbentlig skal kagen bruges til at fejre to sejre, men det må tiden jo vise :) Jeg har bagt disse chokoladekranse med marcipan mange gange, for det er et STORT hit hos mine håndkammerater (OG mine kollegaer OG min familie :)). Den går også under navnet "Frierkringlen", fordi en tidligere træner nærmest friede til mig efter at have smagt kagen. Frieriet blev ikke til noget, men navnet hænger ved :)

Den syner ikke af meget, men dens fyld af chokolade og marcipan er bare MUMS :D

Jeg er pt. i gang med 5 sangskjulere, og i dag er jeg kommet videre med to af dem. Til dem har jeg brugt denne opskrift på trylledej:

2 kopper mel
2 spsk kartoffelmel
1 kop fint salt med top
1 spsk madolie
1 kop vand

Den største er stadig i ovnen, så der må komme billede en anden dag. Den lille er færdig og klar til en gang sort maling og så skal fronten limes på :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...