søndag den 20. maj 2012

Bage-abstinenser...

Efter en dejlig uges ferie på Mallorca havde jeg godt med bage-abstinenser, da vi i gå kom hjem til et rimelig koldt hus. Så jeg kiggede i min bunke med uprøvede opskrifter og besluttede mig for gulerodskager med creamcheese frosting:
De blev bare pyntet med en 'gammel' sukkerblomst i blå/hvid, men de smagte dejligt :)

Til Olivers madpakke bagte jeg også en portion pølsehorn efter min svigerinde Louises opskrift:

150 g margarine smeltes
2 dl mælk tilsættes
Når det er håndvarmt tilsættes 1 pk gær

2 æg, 2 spsk. sukker og ½ tsk salt tilsættes.
550 g mel æltes i til sidst (op til 1/3 ad melet kan erstattes med en grovere mel)

Dejen deles i to og rulles ud.
Jeg får 10 pølsehorn af hver del, så jeg bruger 1 pk. pølser.

Lad dem hæve i 15 min og bag ca. 15 min i alm ovn ved 200 grader.

Pølsehornene er gode til madpakken, picnic osv, og så er de fryseegnede. Jeg bagte dem til begge mine børns barnedåber, og der blev spist op :)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jeg arbejder for Findeopskrifter.dk, hvor brugerne kan søge gennem tusindvis af opskrifter fra Dansk mad websteder og mad blogs.

    Jeg har bemærket, at du har et stort antal af lækre opskrifter i din blog, og jeg vil gerne foreslå dig at tage et kig på vores Topp Mad Blog afsnitt her: http://www.findeopskrifter.dk/madblogstoppen

    Hvis du ønsker at tilføje din mad blog til listen, er alt hvad du skal gøre, er at følge vejledningen her: http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Vores koncept er allerede live i de øvrige Skandinaviske lande samt i Syd- og Centraleuropa, og vi leverer tusindvis af besøgende til mad bloggere dagligt. Nogle af de bedste mad bloggerne får 10.000 + besøgende fra os på en ugentlig basis.

    Forhåbentlig vil din egen mad blog også være op til toppen!


    Varm hilsen,

    Ann-Sofi
    http://www.findeopskrifter.dk/

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...