torsdag den 14. juni 2012

Islagkage

Jeg har fri i dag, og indtil videre har jeg fået ryddet lidt op og pakket til, at vi senere på dagen kører til Bornholm og besøger svigerfamilien.

Jeg har bl.a. fået plantet min mynte ud i mit lille krydderurtebed, så nu står der citronmelisse, persille og mynte:
Jeg har også fået pakket mors og fars dag gaverne ind til svigermor og -far. Her er det gaven til svigermor:
Og så har jeg bagt mandelmarengsbundene til mandens klassefest på lørdag. I aften på Bornholm laver jeg så isen og vupti er der 3 Daim islagkager :)

Jeg har min opskrift fra min mor, og jeg har prøvet at google en magen til (så jeg slap for at skrive den og bare kunne linke), men der er virkelig mange forskellige.. Men her kommer min mors opskrift:

3 æggehvider
150 g sukker
150 g blendede mandler

Pisk æggehviderne næsten stive og tilsæt sukker. Pisk helt stift, vend mandlerne i. Kom dejen i en smurt springform og bag i ca. 30 min ved 175 grader.

3 æggeblommer
100 g sukker
3 dl. piskefløde
4 stk. Daim (a 28 g)

Pisk æg og sukker til det er lyst og skummende. Pisk fløden og vend den i æggesnapsen. Hak chokoladen groft og vend den i resten. Fordel ismassen på den afkølede bund og sæt i fryseren i min. 4 timer.

3 kommentarer:

  1. Hej Pia. Nu er du hermed blevet tilmeldt min blogrool, tænkte på, om du også havde lyst til at tilføje min til din blogrool. Desuden rigtig fin blog, du har og jeg vil rigtig gerne følge den fremover.

    Mvh Helena

    SvarSlet
  2. Uh, hvor lækkert. Hvordan sætter du så bund og is sammen? Fryser du isen i samme form som bunden eller hvordan? Fortæl fortæl, for jeg er super nysgerrig nu :D

    Christina / frkstubba.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina.
      Jeg kommer is-massen ned i formen over på bunden og fryser det hele samlet. Det er nemt og smager super godt :)

      mvh Pia

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...