onsdag den 27. juni 2012

På rov


I går var min kusine, Oliver og jeg på rov. Vi var på rov efter de fine hyldeblomster rundt omkring, hvor min kusine og jeg er vokset op, og hvor jeg så er flyttet tilbage til. Det var ikke helt nemt, for blomsterne hang lidt højt, men heldigvis er min skønne kusine frygtløs, så hun kastede sig hovedkuls ud i opgaven :)
Vi fik samlet en god posefuld, og hjemme i køkkenet hjalp Oliver med at ordne blomsterne:

Vi lavede en snaps af 6 blomsterskærme og 70 cl ren vodka. Snapsen skal trække i 2-4 dage, så senere i dag skal jeg lige smage :)

 

Vi lavede også 2 omgange hyldeblomstsaft, hvor vi afprøver om alm. sukker eller rørsukker giver det bedste resultat.

25 blomsterskærme
2 citroner i skiver
650 g sukker hhv. rørsukker
1 brev citronsyre (30 g)
1 l kogende vand
Sukker og citronsyre blandes og opløses i det kogende vand. Blandingen hældes over blomster og citroner.


Saften skal trækkes på køl i 4 dage, så på lørdag skal jeg si og smage på saften :) 

4 kommentarer:

  1. Mums elsker også hyldeblomstsaft, og kommer sådan til at tænke tilbage på min barndom, hvor min far, storebror og jeg lavede hyldeblomstpandekager, mums det kan varmt anbefales.

    SvarSlet
    Svar
    1. hyldeblomstpandekager? det har jeg aldrig hørt om, men lyder lækkert og sommerligt :o)

      Slet
  2. Det smagte også super sommerligt. Tillykke med din kærestes eksamen, en dejlig karakter at starte sommerferien på.

    Gjorde jeg nemlig også selv:-)

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...