fredag den 8. juni 2012

Sommerfest

Selvom vejret ikke rigtig er til det, er der i dag sommerfest nede i børnehaven/vuggestuen. Så hele formiddagen er gået med at gøre klar til dette. Først blev der bagt pølsehorn:
I går hjalp Oliver mig med at bage kage, og det var ham som valgte at de skulle være grønne:

Efter mit kagekursus med efterfølgende indkøb, blev jeg jo nærmest nødt til at pynte kagerne med nogle blomster:
Jeg var lidt nærrig, men ville gerne have sådan nogle plastik-ting til at tørre blomsterne i. Og forrige weekend fandt jeg disse maler-paletter i Søstrene Grene til 2,68 kr. pr. stk.! 
Lidt mørk glasur og pynten og så endte kagerne med at se sådanne ud:
Når jeg nu alligevel var i køkkenet, kunne jeg lige få klaret et par andre småting. Der manglede nemlig frugtmos til ungernes havregrød, og denne gang blev det æble-kanel-mos. Jeg laver den egentlig mest til jul, men synes alm. æblemos var lidt kedeligt. Når jeg koger æblerne (1,5 kg) lægger jeg bare kanelstænger (3 stk.) ned i gryden, og så kommer den dejligste juleduft frem :)

Jeg havde to rabarber til overs efter jeg bagte rabarber-muffins, og med min grøntsagskasse var der opskrift på rabarbersaft, så det prøvede jeg (i meget lille portion). Det skal fortyndes med vand (eller måske skal det bruges til en rabarber Cosmopolitan (se linket med saftopskriften)) :o)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...