søndag den 22. juli 2012

Persille-citron kylling

I morges kom naboen lige forbi, de var på vej på ferie og havde lige en kylling i overskud. Det er yderst sjældent at jeg laver en hel kylling, så jeg slog straks op i kogebøgerne. Hos Jamie Oliver fandt jeg en opskrift, som jeg tilpassede lidt. Jeg ordnede kyllingen, og gned den invendig med salt. Jeg løsnede skindet på brystet og lagde noget hakket persille (fra egen have!) ind under skindet sammen med lidt bornholmsk olie (man er vel bornholmsk gift:)). Resten af persillen og to halve citroner blev lagt ind i kyllingen, som efterfølgende blev bundet lidt ind. Skindet blev smurt med lidt olie og drysser/gnedet med salt. Så blev der tændt op i Weberen, og stegholderen blev fundet frem. Og så kom kyllingen på grillen! Først 5 min på brystet, 5 min på ryggen og så en time på brystet.
Mums, en saftig kylling :D

2 kommentarer:

  1. Jeg ændrede din opsrkift lidt - skar citronerne I mindre stykker og blandede syltede hvidløg I - eller identisk - mums :-)

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...