fredag den 24. august 2012

Masser af kage #2

Så fik jeg bagt de sidste bunde. De 2 slags lyse bagte jeg også til Mathias' dåb, og den sukkerfrie bund er lavet efter en sukkerfri muffin opskrift, men med ekstra 50 g hakket mørk sukkerfri chokolade i dejen. Jeg brugte 2 spsk. Hermesetas flydende i stedet for Perfect Fit, og det svarer ca. til 100 g sukker. Næste gang vil jeg nok dele portionen i to bunde, for den er blevet lidt for høj.

Efter al bagningen slappede jeg lidt af og så kom posten lige forbi med min præmie fra Ellens Give away.

Efter at have hentet ungerne (sådan 7 timers frihed går sørme stærkt!!!), legede manden med ungerne og jeg kunne så få lavet de tre fødselsdagskort til min mor. Det sorte er fra de tre børnebørn, det røde er fra min bror og mig (og vores bedre halvdele og børn) og det grønne har min kusine 'bestilt' :)


Efter aftensmaden har jeg fået lavet de fleste mousser/cremer, så alt er klart til at jeg i morgen kan lægge kagerne sammen.

Kage 1: som Mathias dåb (hindbærmousse + hvid chokoladecreme)
Kage 2: som til min og min brors fødselsdag (hyldeblomstmousse)
Kage 3: som til Olivers fødselsdag (chokocreme og bananer)
Kage 4: med appelsinmousse og med hvid chokolade/appelsinmousse - her er begge opskrifter nye for mig. Den første har jeg googlet mig til, og sidstnævnte har jeg fra min veninde Lene fra folkeskolen.

Appelsinmoussen mangler jeg at lave, for der står den skal stivne på bunden, så det er nok der jeg begynder i morgen.

I morgen skal jeg så lægge kagerne sammen, overtrække med fondant og pynte med blomster.. Uhhh, jeg glæder mig :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...