mandag den 27. august 2012

Masser af kage #3

I går fejrede vi min mors 50 års fødselsdag, og som jeg har nævnt et par gange i den forgangne uge, lavede jeg kagerne til kaffen. I kan se opskrifter her og her.


Jeg er selv godt tilfreds med resultatet og flere af gæsterne roste da også kagerne. De behøver jo så ikke vide, at jeg havde lidt panik i løbet af lørdagen!! Det kræver lidt plads især i køleskabet at lave så mange (forskellige) kager, så de to første kager gik fint, men de næste nåede ikke rigtig at stå og 'trække' længe nok, så det var umuligt at smøre dem om med smørcremen (250 g smør, 250 g flormelis og 1 spsk. vanilieessens). Næste gang tror jeg at jeg vil prøve den færdige smørcreme, som både sælges i Kop&Kande og hos Specialkøbmanden. Men det lykkedes at få alle kagerne klar, og der blev spist godt. Nu skal manden og jeg så havde lidt af resterne :) MUMS!!!

Et lille trick:
Da jeg var på kursus hos Specialkøbmanden, havde de nogle dustere til at komme Maizena mel ud på bordet. Jeg synes, de var smarte, for de første par gange jeg brugte fondant dryssede jeg bare ud med løs hånd, og det blev lidt for meget Maizena. Men omvendt synes jeg ikke, at jeg ville købe de færdige dustere.... Men så googlede jeg det, og endte på denne side. Og hun har lavet sin egen duster af skumklude og elastikker. Jeg tog ganske enkelt en skumklud, dryssede Maizena på midten og lukkede så kluden med en elastik. Og det fungerede rigtig godt :)

4 kommentarer:

  1. vildt flotte kaget, dem tør man da næsten ikke sætte tænderne i, men godt du fik taget billeder af dem, inden de var væk:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Må have lidt kage med næste gang jeg besøger Århus...

      Slet
  2. mums der er flotte- jeg sidder og savler- hm- frokost lige om lidt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. Jeg har lige afprøvet din "lækkersulten kl 13" snack - MUMS :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...