søndag den 4. november 2012

Et gok i nødden

I dag har jeg spillet håndboldkamp, og endda MOD min svigerinde. Vi er heldigvis gode veninder, så der er ingen 'bad feelings' efter sådan en kamp. Kampen var helt lige, og først til sidst vandt mit hold med ét mål - SKØNT! I løbet af kampen blev jeg væltet i forsvaret, og jeg faldt ned og slog baghovedet mod en modstanders knæ. Øv, det gjorde ondt! Jeg har også en smule ondt i hovedet og lidt mere i nakken. Håber ikke det bliver værre, men heldigvis skal jeg alligevel arbejde hjemmefra i morgen - for det er tid til besøg hos tandlægen.

Efter kampen, var vi et smut forbi min bror og svigerindes nye hus (5 km fra os). Eller det er et gammelt hus, som de overtog i torsdags. Det har stået tomt i mere end et år, og det er tydeligt at se, at det er et dødsbo. Farverne er brune og armygrønne, så der er nok at lave. Jeg glæder mig helt vildt til at se, hvordan det bliver, og så skal jeg også hjælpe med en lille detalje på min nieces værelse - det glæder jeg mig til.

Efter besøget satte jeg mig ved symaskinen, og Oliver plantede sig straks ved siden af. Først tegnede han, men så fandt jeg Nissebanden i Grønland på YouTube og så var han fuldt opslugt :) Jeg fik syet Olivers bluse færdig, det er også længe siden, jeg lavede mønstret! Blusen passer perfekt, og jeg er helt sikker på Oliver vil have den på i børnehaven i morgen :)


Jeg fik også syet en toilettaske til Oliver, for han har altid bare haft en frysepose, og på flere af de blogs, jeg følger bliver der syet toilettasker i massevis. Der ligger vist også en del DIYs rundt omkring i blogland, men i første omgang fulgte jeg (næsten) anvisningerne i bogen "Lav ting til dig og din bamse" (Build-a-bear workshop). Planen er, at jeg også skal lave en til Mathias, så hans tandbørste og diverse astmamedicin ikke bliver væk i poser og tasker. Og den skal helst være klar onsdag d. 14. november, for d. 15. november skal jeg på 2 dages seminar med arbejdet, og da manden (på det tidspunkt) er begyndt i praktik og skal møde på hospital kl. 7.00, og derfor ikke kan nå at aflevere unger, har jeg allieret mig med mine forældre (som heldigvis har ferie), som gerne lige vil tage begge unger en nat (og hele fredagen - bare for hyggen :)) Men det tog heller ikke særlig lang tid at sy, så mon ikke jeg når det?


I den kommende uge har jeg planer om at sy en masse på mit juletræstæppe, for jeg vil bare SÅ gerne nå at blive færdig til denne jul :) Har du lagt kreative planer for den kommende uge?

4 kommentarer:

  1. Hvor er det bare nogle fine ting, du har fået kreeret dig her i weekenden. Og hvor er det et fint billede af Oliver med den fine bluse.
    Er især vild med toilettasken, sådan en må jeg vidst også snart få syet, når jeg er færdig med alle mine andre projekter:-)

    Men det kender du vidst godt til:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, har ALT for mange projekter i gang.. Og har lyst til mange flere, men tiden er desværre begrænset.. Håber jeg når mit tæppe og alle de ting, jeg vil give i julegaver.. hmm... Godt jeg har et par fridage til gode :)

      Slet
  2. sikke nogle fine sager, og hvor er det dejligt at have en plan for hvad man skal lave i de kommende dage, det giver et godt overblik

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt med en plan, men det er jo også 'nemt', når jeg 'bare' skal komme videre med mit juletræstæppe :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...