lørdag den 3. november 2012

Hygge lørdag

I går aftes syede jeg igen et stykke på mit juletræstæppe, men i dag har jeg bare hygget med ungerne. I formiddags kørte jeg med ungerne til Roskilde, og så fik manden fred og ro til at læse lektier. Først stoppede vi i Stof & Stil, hvor jeg fik købt lidt småting til en masse kommende projekter. Så kørte vi videre til Ros Torv, hvor jeg fik købt en pose perler i Panduro, og så hyggede vi med en sandwich, inden vi handlede mad til hele den kommende uge.


Hjemme igen, bagte Oliver og jeg kager. Først bunden til de studenterbrød, som min bror har bestilt hos mig. Min bror og hans kæreste har lige overtaget deres hus, så I morgen skal vi lige over og se det, og så skal jeg have kagen med. Jeg har længe glædet mig til at få dem tættere på, og det bliver bare skønt, at der fra 1. december kun er 5 minutters kørsel hen til dem :)

Og så bagte vi to slags muffins/cupcakes, som jeg skal have med til håndbold i morgen. Begge opskrifter er fra bladet CUPCAKE HEAVEN, som jeg har købt i Specialkøbmanden. Til venstre er det banancupcakes, som (hvis jeg når det) skal have en gang kakao-smørcreme på toppen, og til højre marmor-appelsin-muffins.



Vi havde en rest kærnemælk i køleskabet, og så tænkte jeg, at jeg ville bruge resten til en portion æbleskiver. Det var meningen, at de skulle fryses ned, men så kom vi alligevel til lige og smage dem, og resten har vi lovet til Oliver i morgen :)



Lidt kreativt, har Oliver og jeg dog nået. Oliver har malet nogle til-og-fra-kort i træ, og jeg har malet nogle mælkkartoner, som vi senere skal bruge til nogle gaver. Og så fik jeg endelig samlet min sprælle-julemand i HAMA perler.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...