tirsdag den 8. januar 2013

Fastelavn 2013 #1

Jeg har ikke været så god til det med fastelavnskostumer de tidligere år! Da Oliver var knap 1 år, tænkte vi slet ikke på det, selvom han var i dagpleje. Han endte dog også med at være syg den dagplejens legestue holdt fastelavn. Da han var knap 2 år, lånte vi en tigerdyrsdragt af min veninde Iben. Sidste år lavede jeg selv Olivers kostume, og vi fik en del ros, fordi pædagogerne synes det var sjovt med noget andet end de købte kostumer. Oliver var bager, og han (og Mathias) leger ofte med kostumet.



I år er det første år Mathias skal klædes ud, og for mig er det vigtigt at kostumet er behageligt at have på. Derfor har jeg taget udgangspunkt i at han skal have almindelig sort tøj på, og så kommer kostumet udenpå. Jeg håber på at komme i gang i aften, for i går aftes tog arbejdet al min tid. Mathias siger ikke så meget endnu, så han er heldigvis nem at finde udklædning til, for han kan ikke brokke sig :)

Oliver har derimod en STÆRK mening, og alle tre gange jeg har spurgt ham til udklædning, har han svaret BANAN!!! Og hvordan f..... laver man en behagelig banandragt? Oliver har lige smidt bleen, så det er også ret vigtigt, at han nemt og hurtigt kan komme ud af dragten. Jeg har søgt lidt på nettet og fået en ide, som jeg tror Oliver vil synes om :)

Til næste år vil jeg igen bruge disse sider til at få lidt ideer med:

Fastelavnskostumer inkl. forklaring (engelsk)

Ideer til kostumer

Jeg skal muligvis også have fundet/lavet et kostume til både manden og jeg, da min bror synes, vi skal markere, at vi (igen) har fødselsdag på fastelavn :) så nu skal vi bare lige beslutte om det kun er børnene, som skal være udklædt eller også de voksne - gad nu godt se mine bedsteforældre og andre familiemedlemmer klædt ud.. hehe...



4 kommentarer:

  1. Det lyder vel nok spændende Pia, og håber der kommer billedet af dine resultater. Selv har jeg også fødselsdag i fastalavn, så det er da lidt pussit:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der skal nok komme billeder, når jeg kommer lidt længere :)

      Slet
  2. Super gode links :-) Glæder mig til at se banandragten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? :) Jeg fik ham væk fra banan-ideen, da jeg ikke kunne gennemskue, hvordan jeg lige skulle klare den... Men han blev glad for min ide, så nu ender han som smølf :D

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...