torsdag den 17. januar 2013

Fridag #1

Eller hvordan du bruger 3 pk smør på et splitsekund! Jeg er nemlig i gang med at bage wienerbrød for første gang, og jeg bruger denne opskrift.


Da jeg ikke vil lave stænger men alm stykker wienerbrød, følger jeg også delvist en opskrift i 'Politikens store bagebog'. Og der skal de små wienerbrød hvile/hæve, inden de lukkes sammen og der kommes creme/syltetøj i, og det passer jo perfekt med en lille frokost pause foran tv'et :)


Mens smørret stod og blev blødt til bageriet, lavede jeg lidt fondantpynt til de cupcakes, som jeg skal lave til min mor på søndag. Først indfarvede jeg noget hvidt fondant, så det blev denne flotte gulerodsorange.


Og så formede jeg små gulerødder (ca. 2,5-3 cm lange), og til sidst kom der en lille grøn top på. Den grønne top er lavet med hvidløgspresseren.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...