lørdag den 5. januar 2013

Kage-tanker

Mine tanker kredser om kage, fyld og pyntning!

Håndboldkage
Lørdag d. 19. har jeg lovet at tage en kage med til håndboldholdet, fordi vi holder en lille fest i stedet for julefrokost. Jeg tænker på en kakaokage med noget jordbærfyld, og så skal den selvfølgelig være firkantet, så jeg kan tegne en håndboldbane på fondanten. Og så måske et håndboldmål, rødt og gult kort og en bold, tror jeg.... eller måske klubbens logo... hmmm....

Feriekage
Mine forældre skal (IGEN!) ud og rejse, og derfor skal min mor have kage med på arbejdet, og da de i næste weeekend river deres køkken ned, har jeg tilbudt at bage. Jeg elsker selv chokolade, og derfor ender jeg ofte med den slags kager, men jeg prøver lidt andet og har genfundet opskriften på gulerodskager med creamcheese frosting og mon ikke jeg kan lave lidt blomster/gulerødder af fondant?

2x fødselsdag
Min bror og jeg skal holde fødselsdag og det kræver nok 2 lagkager plus nogle andre kager. Jeg ved præcis hvordan de to kager skal pyntes, men det holder jeg hemmeligt indtil dagen :) Og for at prøve noget nyt har jeg været min opskriftsmappe igennem for at finde noget nyt/andet fyld til lagkagerne. Jeg overvejer noget jordbærmousse med asti og chokolade samt en passions/appelsinmousse.

Og så skal jeg jo faktisk også have en kage med på arbejdet, for ellers får jeg ingen fødselsdagsgave :) Jeg overvejer en kakaokage som til håndboldholdet, men med passions/appelsinmousse i stedet for jordbær. Og eftersom vi er i en økonomiafdeling, overvejer jeg om jeg kan lave nogle mønster og sedler af fondant.. hmm, det skal vist lige googles...

Specialkøbmanden i Herlev lukker og flytter til Rødovre, og derfor er der pt. 20 % på ALT. Derfor var jeg et smut forbi i formiddags, og jeg var så heldig at ungerne faldt i søvn i bilen, så shoppingen foregik i fred og ro :)


I min indkøbskurv havnede hvid og grøn fondant, blå og gul pastafarve, lilla og guld glimmer, stjerneudstikkere, to kageudstikkere (juletræ og julestok) og kagebladet Baking Heaven. Posen med chokolade-pebernødder fik jeg gratis med i købet :)

Jeg glæder mig til at vise jer mine kager, når de første er lavet om et par uger :)

5 kommentarer:

  1. Ihhhhhh Pia, elsker at se på alle dine så flotte kager, håber også at der kommer billeder af de næste:-) Hvis jeg engang skal giftes, vil du så lave min bryllupskage? :-)

    SvarSlet
  2. Skal dog først lige have fundet manden:-)

    SvarSlet
  3. Sikke en masse spændende kager du skal have lavet :) glæder mig til at se de færdige kager :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg kan slet ikke vente til jeg kan gå i gang :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...