søndag den 20. januar 2013

Weekendens kager

Hos mig er weekenden gået med kager og håndbold - hvilket også er nogle af mine yndlingsbeskæftigelser :) Fredag aften var to af mine (håndbold)veninder på besøg, så vi hyggede og sladrede lidt til håndboldkampen i tv. I går spillede jeg selv kamp, og bagefter holdt holdet en lille fest. Jeg havde bagt en kakaokage, som var peppet lidt ekstra op med ca. 125 g små chokoladeknapper i dejen. Jeg delte kagen (med lidt besvær) og fyldte den med hindbærmousse (½ portion dog med 300 g hindbær). På toppen blev der smurt med lidt smørcreme og så et lag fondant. Håndboldklubbens logo blev lavet i torsdag, og håndboldbanen blev tegnet med en sort fødevaretusch.


I dag har jeg bagt gulerodscupcakes, for min mor skal have ferie-kage med på arbejdet i morgen, og da de jo er i gang med en større ombygning af køkkenet, spurgte hun om jeg ville bage :)


Jeg bagte faktisk dobbelt portion, fordi min veninde fra i fredags skulle have kage med til hendes kamp i dag :) Der blev hele 34 cupcakes af en dobbeltportion, min veninde fik de 16, disse 12 er min mors og jeg smagte to i eftermiddags :D Der er nu 4 tilbage, og dem overvejer jeg at tage med til min afdeling i morgen. Vi er godt nok 8 i afdelingen, men to er på ferie og to er på kur :D

Nu hygger jeg igen i sofaen med en håndboldkamp i tv. Ungerne sover, og manden er på job, så burde måske udnytte stilheden til noget kreativt, men lysten er ikke så stor for tiden - må vist snart tage mig sammen med de fastelavnsdragter!

4 kommentarer:

  1. Der står mit efternavn på den kage, så den må du gerne sende til mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha.. Men det hedder min håndboldklub altså også :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...