onsdag den 27. februar 2013

Ø som Ølstykke

Ølstykke er bare MIN by :) Jeg er opvokset i byen og boede der, indtil jeg blev 21 år. Efter vi fik Oliver, begyndte vi at kigge på hus, og vi kiggede faktisk kun i Ølstykke (og et enkelt skod-hus ejendomsmægleren overtalte os til at se i nabobyen..) Og da Oliver så var ½ år, solgte vi lejligheden og flyttede ind hos mine forældre. Her boede vi i 2½ måned til vi havde overtaget og malet vores 'nye' hus. Vi bor tæt på skole, daginstitutionerne, indkøb og S-tog stationer (jeps flertal - der er nemlig hele 3 stationer indenfor ca. 5 km :)) - og vigtigst tæt på mine forældre, bedsteforældre og nu også min bror (flyttede til nabobyen i december).

Noget jeg ALTID har brugt meget, er Ølstykke bibliotek. Selv da jeg boede i KBH, brugte jeg det lokale bibliotek. Ofte var ventelisterne kortere i provinsen, og når jeg alligevel var i byen flere gange ugentlig betød det jo intet. Inden jeg flyttede til KBH, var jeg nærmest på fornavn med flere af bibliotekarerne, men det var også inden det blev selvbetjeningsscannere... I går aftes var jeg endnu et smut forbi, og jeg fik vist lånt størstedelen af deres Ottobre blade :)


Et andet sted, som jeg også altid har følt mig hjemme er Ølstykkehallen. Jeg begyndte til håndbold, da jeg var 5 år, og har siden spillet i Ølstykke. Også mens jeg boede i KBH tog jeg 3 gange om ugen til provinsen for at træne og spille kamp (så jeg føler mig også MEGET hjemme i S-toget, haha). Jeg har været træner af flere omgange, og er det faktisk også pt., både for børnene, hvor Oliver går, og for det hold jeg selv spiller på.

Jeg elsker at bo i Ølstykke, men jeg savner lidt byens liv og farver og det er da lidt træls at bruge knap to timer i transport hver dag, men alligevel vil jeg ikke flytte fra Ølstykke :)

2 kommentarer:

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...