torsdag den 28. marts 2013

En påske update

Som nævnt tidligere er der masser at se til på hjemmefronten i øjeblikket, og samtidig har jeg travlt på arbejdet, men heldigvis er der stadig tid til det kreative :)

I weekenden fejrede vi Olivers 4 års fødselsdag med min familie og min gode veninde Trine. Søndag holdt vi brunch for familien, og mandag var vi nede i børnehaven til sang og flag-hejsning. Oliver ville gerne have jordbærkager med, så vi gik på kompromis og jeg lavede nogle muffins med jordbær. I mit første forsøg fulgte jeg denne opskrift, hvor jeg så tilføjede 200 g jordbær i små stykker og 100 g chokolade. Da jeg så skulle bage kagerne igen i søndags, huskede jeg forkert og fulgte i stedet denne opskrift (dog med kakaomælk som erstatning for mælken) og igen med 200 g jordbær og 100 g chokolade. Begge slags kager blev gode, men man smagte (og så) jordbærrene bedst i den første opskrift.


Oliver fik en cykel af mine forældre, og efter de fleste gæster var taget hjem, samlede min far cyklen. Og derfor var vi ude og cykle en lille tur hen til legepladsen, hvor Oliver, Mathias og Mathilde virkelig hyggede sig med legehuset. Vi andre snakkede og nød solens varme stråler :o)

Efter en hyggelig shoppingtur og aftensmad i Roskilde mandag, sendte jeg Trine hjem til Århus igen. Og tirsdag fik jeg så besøg af min dejlige svigerinde. Vi havde begge fri fra arbejde, og havde derfor aftalt at holde en sydag. Louise er i gang med at sy en masse trekantede puder med velcro på siderne, så de kan bruges til at bygge en hule med (man kan købe et mønster i Stof & Stil, men vi har lavet et selv). Jeg fik ikke syet så meget, men så fik jeg til gengæld pyntet denne lækre påskekage:


I går havde jeg faktisk også fri, men blev alligevel nødt til at arbejde kl. 10-15.30 og igen lidt senere :( Men til gengæld har jeg fået syet en masse i dag. Bl.a. er disse 2 toilettasker og 2 makeup punge blevet færdige. Det er en bestilling fra en god veninde, som skal bruge dem til konfirmationsgaver :)


Vi har heldigvis ikke så mange planer i påsken, så vi kan bare hygge og slappe af, hvilket vi i høj grad trænger til! Her er lige et snapshot fra i går, hvor drengene legede læge, og da jeg er ret vild med Matador, har jeg på min Facebook profil (ikke min gruppe) lagt billedet på med teksten "DOKTOR HANSEN" (Vi hedder nemlig Hansen :))


God påske til jer alle, og glæd jer for der kommer snart en give away her på bloggen :)

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en rigtig god start på påsken. Sikke en stolt Oliver der står ved sin nye cykel.
    Hjertelig tillykke med ham

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja han er SÅ stolt over cyklen, og det går hurtigt med at lære at cykle på den.. Håber også I har haft en dejlig påske..
      Knus

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...