torsdag den 11. april 2013

Svigermor(d)

Jeg ved godt det er total kliche at have en mindre sød svigermor, men min er altså en del værre end gennemsnittet!

I forrige indlæg nævnte jeg kort, at vi skulle til begravelse på Bornholm. Min mand og jeg har ikke det bedste forhold til hans forældre, så det er altid med lidt bange anelser, når vi skal bo hos dem. Det er normalt, at svigermor ringer efter vi har været sammen, og så fortæller hun lige min mand om ALLE de fejl jeg har lavet. Jeg er på ingen måde perfekt eller ufejlbar, men hun mener åbenbart at listen med mine fejl er uendelig og intet - INTET - er for småt til at blive kommenteret!

Om det var fordi vi skulle til begravelse og følelserne sad mere uden på tøjet, ved jeg ikke, men nu fik vi sgu nok! Da vi igennem et helt døgn havde hørt på, at børnene larmede (de er 1 og 4 år), og de ikke måtte lege i stuen, fordi det rodede, fik vi nok og det endte i et gigantisk skænderi. Min mand og jeg ved godt, vi også er en del af problemet, mens min svigermor mener VI er problemet! Så det endte med manden og jeg pakkede vores ting og børn i barnevognen og gik ned i byen og sov på hotel!! Om mandagen til min mands farfars begravelse, blev vi behandlet som luft af både min svigermor og min svigerinde. Min svigerfar kunne godt behandle os ordentligt, selvom jeg havde fortalt ham, hvad vi mener om deres forskelsbehandling mellem manden og hans søster. Da vi gik ned til båden, bad jeg Oliver sige farvel til farmor, det gjorde han og løb så ud til farfar, og da jeg så sagde farvel til svigermor, havde hun allerede vendt ryggen til og svarede bare 'ja ja'.

Jeg har aldrig 'klikket' med svigermor, og hun har vist altid haft noget imod mig (måske fordi jeg står fast og ikke følger hende?). Jeg har i mange levet med hendes kommentarer, men nu går det ud over børnene og det vil jeg bare ikke finde mig i! Om det er jalousi over at vi har haft nemme børn, som næsten altid har sovet om natten, mens mine nevøer har været vågne både halve og hele nætter. Eller om det er jalousi over at mine forældre har haft råd til at invitere os på ferier eller hvad, det ved jeg ikke, men nu vil vi ikke finde os i hendes kommentarer mere. Hvordan vi kommer videre herfra ved jeg ikke, for min svigermors holdning er jo at det er OS der har et problem og ikke hende!

Det er mest synd for Oliver, som jævnligt snakker om farmor og farfar, så det er klart ham og Mathias, som er taberne i denne sag. Heldigvis har jeg en fantastisk familie som står bag os og støtter os 100 %.

Turen til Bornholm begyndte dog dejligt, først legede Oliver hele sejlturen med de mange Bobles møbler, der er i legerummet på færgen. Og jeg brugte lørdag eftermiddag i solen med en god bog :)



(beklager de dårlige instagram billeder)

Der kommer også snart et krea-indlæg for har mange projekter liggende klar til en tur gennem symaskinen.

Ps. dette er mit indlæg nr. 300 :o)

2 kommentarer:

  1. Jeg har heldigvis en rigtig dejlig svigerfamilie - men min stakkels kæreste har en svigermor som ikke altid er nem at danse med, så jeg kan til dels følge jeres udfordringer.
    Man har nogle forskellige valgmuligheder i sådan en situation: 1. lad det køre videre og lev med det, 2. tag tyren ved hornene og forsøg at få talt ud, 3. drop kontakten og lev uden. Der er garanteret flere varianter, men som udgangspunkt må man gøre op med sig selv om man vil gøre noget ved det, eller om man vil/kan leve med det og acceptere de forskelligheder der må være.

    Håber I finder ud af noget I kan leve med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar. Vi har snakket om de 3 muligheder. Og i hverdagen betyder det ikke så meget, hvad vi vælger, fordi vi jo alligevel kun sjældent ses. Men vi synes det er synd for ungerne, så vi har planer om at skrive et brev med hvordan vi ser på problemet, for det er den eneste måde, hvorpå vi kan få 'taletid'. Og hvis de ikke vil acceptere/respektere, hvordan vi har det, er der kun nr 3 tilbage.

      Kh Pia

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...