tirsdag den 28. maj 2013

Århus

Her i weekenden har jeg besøgt min gode veninde Trine i Århus. Da jeg ankom fredag havde jeg to timer alene, inden Trine var hjemme fra arbejdet. Jeg gik ned forbi Store Torv, for at komme ned i Latinerkvarteret. Og prøv at se hvad jeg mødte på torvet:


Jeg blev simpelthen nødt til at google, hvad det var for noget. Og det var en del af teaterfestivalen ILT, så folk fik en grisehale på og kiggede ind gennem soens vorter, og derinde var der en lille teaterforestilling. Det var en sjov gimmick, som fik MANGE til at stoppe og kigge på den store gris :)

Jeg nåede lige en lille tur ned i Smuksak, hvor jeg købte et lille stykke stof og fik hilst på Yana. I løbet af weekenden nåede vi også i Stof2000, Stof&stuff og Panduro, men det blev kun til nogle få indkøb.

Da vi gik en tur i det dejlige solskin i lørdags, nåede vi lige at se slutningen på det Osmanniske bands tur gennem byen. Det var et super flot optøj med sjov turkisk-agtig musik med store trommer. Også søndag nød vi det gode vejr, hvor vi tog en tur i Den Gamle By, som havde kagedage. Dvs. i flere af køkkenerne bagte de diverse sønderjyske kager, og vi fik lov at smage både 'Ingenting' og 'Gode råd'. Jeg tror jeg selv vil prøve at bage 'ingenting', mens de 'gode råd' kræver et specielt jern, men de smagte nu godt :)





Min veninde er også kreativ, så mens vi snakkede hjemme i lejligheden, gik vi i gang med at hækle nogle dyr. Jeg fik dog strammet ALT for meget (den pink-lilla), så jeg måtte begynde forfra med det blå garn. For at vi kunne holde styr på alle lænkerne (maskerne, eller hvad de nu hedder i hækling), skrev vi det ned på papir og krydsede så af efterhånden. Hvis du hækler, hvordan holder du så styr på maskerne?


Jeg er nået til 3. omgang på begge farver, og det er vist tydeligt at der er stor forskel. Jeg kom faktisk ikke videre, da min tålmodighed slet ikke rakte til at lære at hækle...


I stedet for kom jeg et GODT stykke videre på mit juletræstæppe. Det er den sidste julemand, jeg endelig er i gang med, og der var kun syet ca. 20 sting i forvejen, så synes jeg nåede ret meget i weekenden :)


Nu er jeg tilbage i hverdagens trommerum, hvor vi er stadig er i irriterende uvished på jobbet.. Burde tage ud og løbe i aften, men savner symaskinen og har en stor bunke ventende projekter, og desuden har jeg smidt mit kørekort væk, så jeg burde jo hellere ikke køre i bilen... Hmmm...

2 kommentarer:

  1. Dejlige billeder fra Århus, og det ser jo helt bestemt ud til, at din veni de og dig hyggede jer med lidt af Århus byliv og kreativiteter. Håber for dig, at der snart bliver lidt mere sikkerhed omkring din jobsituation.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du kan tro vi hyggede os, Helena.. Ja, senest på mandag får vi får nye placering af vide, men efter sommeren kommer der nok fyringer, så det kommer nok stadig til at fylde lidt i mit hoved :S God dag :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...