onsdag den 22. maj 2013

Hvorfor...

.. nøjes med ét projekt, når man kan være i gang med 100 ? Det må være mit motto for tiden, for jeg er ikke særlig god til at få gjort ting færdige, men jeg er god til at komme i gang med en hel masse!

Jeg er i gang med noget tøj til drengene, hynder til Trip Trap (altså stof og mønster ligger klart, men er ikke rigtigt i gang), cafepusletasker, endnu en sækkestol og nogle savlesmække (og sikkert noget mere jeg har glemt!). Men i stedet for at få gjort noget af dette færdigt, synes jeg, det var nødvendigt at sy denne lille ugle til min billedvæg (som har været længe undervejs).


Den er syet efter min perleplade fra min seneste krea-hygge. Jeg tror jeg vil sy en til, måske i nogle pink/lyserøde farver, bare for at vise der trods alt bor én af hunkøn i huset :)

I mandags fik jeg dog syet 2 sæt gardiner i syren-farvet mørklægningsstof færdige, men jeg mangler stadig de 2 sæt i blå til broren, så det må jeg snart i gang med! I weekenden står den dog på ren og skær hygge, for fredag morgen tager jeg toget til Århus, hvor jeg frem til mandag skal besøge min veninde fra folkeskolen. Det glæder jeg mig rigtig meget til (tror dog jeg vil tage en hæklenål og lidt garn med, måske kan min veninde lære mig lidt :)).

Stemningen på mit arbejde er trykket efter der i torsdags blev meldt ud at der skal ske store omrokeringer. I min afdelingen ved ingen af os, hvor vi ender (men vi ved dog nu, at evt. afskedigelser først sker efter sommerferien), så for at lette stemningen lidt lavede Oliver og jeg i mandags en kæmpe portion studenterbrød. Jeg tømte fryseren for chokoladekagerester, som var gemt til formålet og bagte en mørdejsbund, og fulgte min sædvanlige opskrift. Jeg tog dog lidt af dejen fra og formede 4 romkugler, som Oliver trillede i krymmel. Dem nød vi derhjemme mandag eftermiddag, da manden kom hjem fra arbejde.



8 kommentarer:

  1. Hehe... Det må være mit evige motto. Jeg prøver dog at få gjort nogle ting færdige for tiden, for det giver så meget god energi at afslutte et projekt og føle at man med rette kan starte på et nyt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver også, men de nye ting trækker i mig... arggg, må vist tage mig sammen :)

      Slet
  2. Sikke da en sød lille ugle, for da helt selv lyst til at brodere en :-) Og jeg kender bestemt også til det med at have alt for mange projekter i gang eller de bare ligger og venter på at jeg kommer i gang... for er der noget jeg er rigtig god til, er det at få ideer og købe ind til det, og så kommer det til at ligge så længe at jeg har svært ved at huske hvilket projekt stoffet lige var købt ind til...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og det er n hurtig lille ugle :) (altså ikke for at friste.. :) )Godt at høre jeg ikke er den eneste med oceaner af ideer (OG stof), men ikke altid kommer i gang med tingene (eller får dem færdiggjort)..

      Slet
  3. Begrænsningens kunst er svær:-) Kender det alt for godt:-)
    Romkuglerne ser SÅ lækre ud:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha.. Ja, de smagte også super godt, og de er nemme at lave (hvis man altså lige har en fryser fuld af kagerester :))

      Slet
  4. Ja det med at have mange bolde i luften, kender jeg godt til. Men alligevel rart at have lidt at vælge imellem. Håber du får en dejlig weekend i Århus, og lidt ærgerligt at vi ik kan ses, men det kan forhåbentlig blive en anden gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt at kunne skifte lidt mellem projekterne, men nogle gange har jeg lidt for mange projekter.. Tager heldigvis lidt krea-grej med til Århus, så jeg kommer forhåbentlig videre :) Og ja, håber vi kan ses en anden gang, men hvis du har tid skal min veninde arbejde lidt i weekenden, så hvis du har tid til en kop te/kaffe, så skriver du bare :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...