lørdag den 13. juli 2013

Gang i bageriet..

Inden min sommerferie bagte jeg to lækre kager, og de blev stort set spist op på mit arbejde.




Kagen var rigtig lækker og super frisk, så den skal laves igen, når manden fylder år om et par uger. Han er nemlig slet ikke til syndige og kraftige chokoladekager, hvilket jo er mine absolutte yndlingskager :)

Creamcheese-brownie med hindbærmousse:


Trines koldhævede boller:
Min gode veninde i Århus lavede nogle super dejlige morgenboller, da jeg besøgte hende i maj. Og jeg har nu for 2. gang gjort hende kunsten efter, og selvfølgelig hjalp Oliver mig i går aftes.

1/4 pk gær opløses i 1/2 vand (jeg bruger min røremaskine hele vejen)
1 tsk salt og 2 spsk olie tilsættes
Så tilsættes havregryn indtil konsistensen er lidt tyk (jeg smed også et par håndfulde solsikkekerner i)
Til sidst tilsættes hvedemel (jeg bruger også lidt fuldkornsmel) indtil dejen er ret fast, men stadig klistret.
Så skal dejen bare ind i køleskabet (jeg kommer låg på min røreskål). Næsten morgen former du bollerne med to skeer og lade dem hæve 1 time. Bollerne bages i 20 min ved 20 grader. Jeg fik 12 boller af denne portion.


Stenalderbrød:


Det er første gang jeg bager dette brød, men i maj bagte jeg det som muffins. Der bliver ca. 16 af en portion, og de skal have ca. 25 min ved 200 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...