søndag den 21. juli 2013

Havedag og grønne bukser

I går kom mine forældre med morgenmad, og efter morgenmaden kørte vi til Frederikssund og hentede nogle sten jeg har købt billigt via en Facebook gruppe. Vi har en smal stribe græs bag vores plankeværk, og der vil vi gerne have et nemt bed. Og da vi nu kunne spare 1.000 kr. på stenene, slog vi til.


Vi nåede ikke at komme i gang med bedet (jorden er ret hård for tiden :)), men fik lavet et bed inde i haven, hvor jeg snart skal have min rabarber plantet i. Og senere vil vi gerne have hindbær og brombær, men vi har fået tilbudt stiklinger af min kollega, så dem venter vi på:)


Mens min far og mand arbejdede hårdt med bedene, hjalp min mor mig med ukrudtet og to store buskadser foran huset. Og nu er det bare så flot, og samtidig var det jo hyggeligt at gøre det sammen med min familie ;)

Mathias kogte i varmen i går, så han fik en tur i badekaret i haven, mens manden var på lossepladsen med Oliver.


Mathias sov allerede da klokken var 18.15, og jeg puttede Oliver ved 20tiden. Eftersom manden var til herremiddag hos naboen, havde jeg aftenen for mig selv. Jeg fik syet disse bukser færdige, de er til min fætter Mikkel som bliver 5 år i dag. Mønstret er fra Minikrea, men jeg har selv fundet på linningen, da min fætter bruger str. 6 år i længden, men kun str. 5 år i livet, så derfor har jeg sat knaphulselastik i indvendig, så bukserne kan strammes til efter behov. Det er første gang jeg har brugt dette mønster, men jeg synes det er gået rigtig godt, også selvom jeg tilføjede lommer til mønstret. Jeg er spændt på om bukserne (og størrelsen) falder i min fætters (og moster og onkels) smag, når vi skal til fødselsdag i eftermiddag.

I mangel af bedre fik jeg Oliver til at prøve bukserne, men han er lavere end min fætter, så bukserne er lidt for lange.




God søndag :o)

2 kommentarer:

  1. Hvor er de bare vildt flotte de bukser, dem skal han nok blive glade for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg glæder mig til at høre om de passer ham, når jeg ser dem i næste weekend.. Og så må jeg snart i gang med et par til Oliver :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...