søndag den 18. august 2013

Kanelbrød

I fredags havde jeg morgenbrød med på arbejdet, og jeg bagte 'Trines boller". Jeg lavede en kæmpe portion af en hel pakke gær og næsten 1 kilo havregryn (bør hæve i 2 skåle, da det ellers hæver ud over skålen - jeg taler af erfaring :) ). Jeg lavede 16 boller, og resten af dejen rullede jeg ud til tre aflange 'plader'. På pladerne smurte jeg en blanding lavet af 3 spsk kanel, 225 g smør og 225 sukker. Pladerne blev rullet sammen som en roulade, og de tre roulader blev flettet og lagt i en franskbrødsform. Kanelbrødet blev bagt ved 200 g i 45 min.


Det er et ret tungt kanelbrød pga. det høje indhold af havregryn. Man kan evt. pynte med glasur eller smøre skiverne med smør.

Vi er på vej i svømmehallen alle fire. Måske jeg kan få svømmet lidt af ømheden fra to timers hårdt gravearbejde i haven i går væk? Min far lavede sammen med manden for nogle uger siden et bed på bagsiden af plankeværket. I søndags havde Silvan 25% rabat på ALT, så vi slog til og købte en BigBag med 1 ton grå granitskærver (sten), og dem fik vi leveret tirsdag aften. Jeg har nu gravet bedet fri for jord, og måske manden kan få fyldt bedet med skærverne - det håber jeg i hvert fald :o) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...