fredag den 2. august 2013

Lakridssirup

Jeg er ikke speciel vild med lakrids, men det er jo lidt in at putte lakrids i alt, så det må jeg jo prøve :)

Oliver og jeg har sammen lavet en lakridssirup, som jeg skal bruge til fyldet i macaroons. Jeg tog udgangspunkt i Hjertekagens opskrift, men da jeg ikke har behov for at den bliver ekstra krads, har jeg udeladt lakridspulveret. Dvs. jeg klippede 185 g Piratos i halve og hældte 2 dl kogende vand over. Lod det stå natten over, blendede det og kogte det i ca. 5 min.



I aften skal jeg så lave lakridscremen, som skal i mine gråsorte macaroons. I alt er jeg i gang med 4 forskellige slags macaroons, som skal bruges til mandens fødselsdag på søndag. Men det skal der nok komme billeder (og opskrifter/links) af, når jeg er færdig :)

2 kommentarer:

  1. mums det lyder lækkert. sikke kreativ du er!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk også ret lækkert :) Og der kommer snart indlæg, hvor jeg bruger lakridssiruppen.

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...