fredag den 27. september 2013

Mathias 2 år #1

Min lille dreng Mathias blev 2 år i onsdags, og det betød at hele ugen har stået i fejringens tegn. Tirsdag blev han fejret i vuggestuen, hvor han uddelte banan-kokos muffins. De har sukkerpolitik, som siger NUL sukker i vuggestuen, så jeg googlede mig til disse kager. Og en af pædagogerne roste dem og synes det var spændende med andet end boller og frugt :) Vuggestuen giver en fin planche med billeder af alle børn og pædagoger og Mathias ELSKER den :)


Onsdag blev han fejret herhjemme. Om morgenen blev der åbnet lidt gaver. Mathias mangler ikke rigtig noget, så vi havde svært ved at finde på en gave. Det endte med jeg lavede et LEGO-bord ud af vores lettere ødelagte sofabord. Inspirationen kommer herfra.


Og så fik Mathias al Olivers DuploLego, for nu er Oliver en stor dreng, så han kan få det rigtige Lego til jul :)
Om eftermiddagen var farmor og farfar med til at hente drengene i institutionen, og det vakte jubel. Børnene hyggede sig med bedste'rne hele dagen, og aftenen sluttede vi af med appelsinmuffins og fødselsdagssang (hvilket Mathias bare ignorerede, mens han skyndte sig at spise 2 muffins!). Muffins'ne er lavet efter en opskrift, jeg selv har lavet, og med let skum af marabou med orangeknas. Selve muffinen smagte fin, men smagen af appelsin var alt for svag, så jeg må i køkkenet og lege lidt mere med opskriften.


I morgen kl. 10 går det løs igen, for der kommer min familie til brunch, så her til aften har jeg bagt og bagt. Nu vil jeg nyde resten af aftenen, mens mand og børn sover :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...