søndag den 20. oktober 2013

I sidste øjeblik.... IGEN

I sidste uge var jeg til min nieces fødselsdag, og jeg blev kun lige færdig med gaven i sidste øjeblik. Og jeg har åbenbart INTET lært for i går var den gal med tidsplanen IGEN!



Min svigerinde holdt pigefødselsdag, og eftersom hun var min veninde FØR min bror blev kæreste med hende, var jeg selvfølgelig med til fejre hende med de andre veninder :) Jeg har længe været i gang med 2 toilettasker til hende, og dem skulle jeg jo så gøre færdige i går. Og det lykkedes kl. 15.45, og så gik jeg da også lige i gang med at koge en appelsinsirup til hende, for hun ELSKER appelsiner. Den kunne så koge mens jeg var i bad. Typisk mig at gå i gang med gaver i allersidste øjeblik, men Louise blev glad og det er jo det vigtigste :)


Jeg pressede 8 appelsiner og kogte det med 2 dl honning, det er ikke blevet så tykt og sirupsagtigt, men det dufter skønt af appelsiner. Må snart lokke manden til at bage pandekager, så jeg kan smage siruppen :)

Jeg bagte også lige 52 chokomuffins i går, hvor de 24 kom med hjem til Louise. Og det var dejligt at kunne bruge min nye fine muffins-transport-kasse, som jeg har fået af min mor sådan-bare-fordi :)



Min veninde havde lånt mine tyller, så jeg savnede min M1 tylle. Men så fik jeg prøvet nogle andre, men i 2D tyllen satte hindbærkernerne sig fast, så det blev noget værre juks :S

Opskriften til kagerne er her og der blev 52 af en portion.
Frostingen er herfra, og portionen passede perfekt til mine 52 kager.

Jeg nåede faktisk også at blive færdig med denne elefanthue til min venindes dreng, men det var fordi jeg syede den som det første (og det var der min tidsplan/prioritering gik lidt galt, men jeg er sikker på hun blir glad, når hun får den om en times tid).


Nu vil jeg tage ud og se en halv time af min brors fodboldkamp, inden jeg selv skal spille håndbold. Tror nemlig jeg har godt af lidt frisk luft efter en håndfuld cider og granatæbleshots i går aftes :) God søndag :o)


2 kommentarer:

  1. Hvor jeg dog bare kender det med at være i sidste øjeblik og selvom der ikke er tid skal man jo også lige...

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, godt at høre jeg ikke er den eneste :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...