lørdag den 12. oktober 2013

I sidste øjeblik...

Jeg har længe vidst, hvad jeg ville give min niece i 2års fødselsdagsgave, og alligevel blev gaven først færdig i sidste øjeblik! Hun er den eneste lille pige i familien, så hun skal naturligvis forkæles med kjoler og pigefarver :)

Det blev til en jerseykjole (jeg er ikke helt tilfreds med syningen på oplægningen og i ærmerne, men måske lidt mere træning - eller måske skal der en overlocker på min ønskeseddel??)


Jeg har selv lavet mønstret ud fra en almindelig t-shirt i Ottobre, og den blev prøvet på Mathias forleden, så størrelsen passer :)


Et par ballonbukser med for. Mønstret har jeg selv lavet ud fra et Minikrea mønster.


Tunika/kjole fra bogen "Sy til piger 2-6 år", som jeg vandt i en Give Away sidste år. Jeg har lavet halsåbningen lidt mindre og lavet kjolen ca. 10 cm længere, da jeg synes den første tunika blev lidt for kort.


Og til sidst to simple nederdele med ribkant. Stoffet er en rest fra min svigerinde, og hun spurgte om jeg ikke kunne sy et eller andet til Mathilde i det, og det er nu langt om længe klaret :)

Gaverne var færdige kl. 12.45, og vi skulle ud af døren kl. 13.20 for at nå bussen :) Jeg nåede faktisk også lige at sy én enkelt ting til mig selv, bare sådan lige for at presse mig selv lidt.... Men det får sit eget indlæg :)

6 kommentarer:

  1. Sikke hun bliver begavet.. Det er nogle flotte ting du har lavet til hende.. :o)

    SvarSlet
  2. Hold nu op Pia, hvor får du nået meget! Og sikke fine ting :0) Er sikker på gaverne må være faldet i god jord..
    Rigtig god søndag - mon du får lov at slappe af med efterårsferie i næste uge eller skal du knokle?
    Kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK :) JEg har desværre ikke ferie, for har planlagt en laaaang juleferie og en uges ferie i januar... Men alle chefer er væk, så kan forhåbentlig gå tidligere de fleste dage :) knus og god søndag

      Slet
  3. Søde ting du har lavet. Vedr. oplægning ville jeg lave sømmen lidt breddere ( 3 cm ) og så sy med dobbeltnål. Ved oplægning bliver det ofte bedre uden overlocker

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det må jeg prøve, for har masser af jersey-stof og ideer til julegaverne :) kh Pia

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...