torsdag den 14. november 2013

#8 - Sengerand

En veninde som fik en lille pige i efterårsferien, spurgte i sommers om jeg kunne sy en tyk sengerand til hende. Og siden da har jeg syet 4 andre. Den første blev med velcro-lukning, mens resten har fået lynlås i enden. Og her får du lige mine mål, hvis du skulle få lyst til at sy en sengerand selv.


Sengerand i ét stof:             58 x 360 cm stof (det kan kun lade sig gøre med ét langt stykke stof, hvis mønstret på stoffet kan 'ligge' på siden, ellers må man i gang med at sy 'baner' sammen)


Sengerand med to stoffer:   29,5 x 360 cm i hvert stof (igen her må man også sy 'baner' af stoffet, hvis mønstret ikke kan 'ligge' ned)

Læg stoffet ret mod ret og sy sammen på langsiderne og den ene ende. Herefter syes 'hjørner' i enden


Og til sidst syes lynlås på i den åbne ende. Som fyld bruger jeg hobbyskum fra enten Jysk eller Stof&stil, og det bliver klippet i 25 cm brede baner.

Og så lige de to seneste sengerande:

Lækkert afdæmpet stof fra Stof&stil

Skønne farver med 2 slags poplin fra stof2000



12 kommentarer:

  1. Hvor er den bare skøn. Har dog slet ikke de evner :)

    SvarSlet
    Svar

    1. Tak Bianca, de er nu simple at lave, men sig til hvis du får lyst til at købe en ;)

      Slet
  2. Det er lige sådan en vejledning jeg har ledt efter :) hvor er de flotte og sikke et perfekt valg af stof!! Hvad har du brugt indeni?? Mvh Stephanie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stephanie. Jeg har brugt hobbyskum fra enten Jysk eller Stof&stil. Smid gerne et link/billede, når du får syet din :) kh Pia

      Slet
  3. Kan du lave sådan et betræk uden skum? :) kan evt kontaktes på 23953255

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ivona. Ja, det kan jeg godt, men er lidt presset på tiden pt., så det kan nok først blive i nov/dec :( Kontakt mig evt på p.lindehoej@gmail.com hvis det er :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...