lørdag den 23. november 2013

Buzzador #1 - Knorr

Jeg er medlem af Buzzador, og har i den forbindelse fået lov at teste Knorrs bouilloner. Jeg har faktisk fået så mange bouilloner, at også et par venner/familie har fået et par pakker til afprøvning :)


Jeg bruger ofte bouilloner i mad, især i to af mine yndlingsretter. Vintersuppen har jeg tidligere skrevet om her. I opskriften står der hønsefond, men jeg plejer at bruge enten grønsags- eller hønsebouillon, og det smager dejligt :) En anden af mine 'klassikere' er risotto! Jeg elsker risotto, og i begyndelsen fulgte jeg opskriften slagvisk, men nu bruger jeg det som en reste-ret, hvor jeg lige bruger det jeg har, så fyldet kan varieres i det uendelige.

Pias risotto
(4 pers.)
1 løg i små tern
4 dl. ris/speltkorn eller lign.
1 liter bouillon enten med grønsagssmag eller tilpasset efter fyldet.
100 g parmesan ost

Forslag til fyld:
1) 500 g. svampe i skiver og 1-2 chorizo pølser i skiver
2) 1 pk. bacon i tern og 1 broccolihoved i mindre buketter
3) 1 pk. partypølser og 300 g ærter

Løgene svitses klare i olie (her tilsættes bacon/svampe), og herefter steges risene med til de er klare. Rør grundigt, så risene ikke brænder på. Tilsæt bouillon lidt af gangen og lad risene optage væden før der tilsættes mere. Når risene er færdige, tilsættes osten og resten fyldet (chorizo og partypølser må gerne lige komme en tur på en pande først).

På Buzzador hjemmeside har jeg læst et par tips til Knorrs bouilloner, så næste gang jeg skal koge pasta og ris, skal jeg helt sikkert prøve at koge det med en bouillonterning i stedet for salt. Har du nogle gode tips/ideer med bouillonterninger?

Mit bedste tip er, at når jeg steget flæskesteg, så har jeg stegen liggende på en rist over en bradepande, og i brandepanden er vand og et par bouillonterninger (svin eller grønsag), og når flæskestegen så 'sveder' ned i bouillon, har man en god base til den lækreste brune sovs (til flæskesteg skal der sovs og ikke sauce :))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...