lørdag den 28. december 2013

Julen 2013

Vi nyder stadig ferien, i hvert fald mig og børnene. Manden måtte afsted på arbejde allerede i går, men så havde han også haft 4 fridage i træk (sidst det skete var i sommers på vores sommerferie!).

Juleaftensdag havde vores svømmehal åbent med gratis æbleskiver, så der tog vi op for at få brugt nogle timer og vi håbede på det ville gøre børnene trætte, så de begge kunne sove en laaaang middagslur. Men NEJ! Oliver sov kun meget kort og Mathias (som jo ellers snildt kan nappe 3 timer i vuggestuen) sov kun 1½ time. De klarede dog juleaften fint alligevel. Vi tog over til mine forældre ved 17tiden, og der nød vi min mors lækre julemiddag sammen med mine bedsteforældre, forældre, bror, svigerinde og niece. Børnene legede godt under maden, men til sidst begyndte de at blive lidt utålmodige. De klarede alle vores 7-8 sange og så blev der delt gaver ud. Vi forsøgte at åbne én pakke ad gangen, som vi altid har gjort, men det er lidt sværere nu med 3 børn i alderen 2-4 år! Ungerne fik selvfølgelig gaver først og det var heldigvis noget godt legetøj, så de hurtigt forsvandt ud i køkkenet for at lege, og det gentog sig et par gange. Til sidst havde Oliver fået nok, og da den sidste pakke var åbnet ca. kl. 23.40, spurgte han om vi ikke snart skulle hjem. Vi kørte hjem og begge drenge sov hurtigt i bilen. Manden og jeg nød stilheden da vi kom hjem, og vi fik også set det sidste afsnit af "Pagten".

1. juledag nød vi herhjemme bare os fire. Vi var på legepladsen og legede hjemme med det nye legetøj. 2. juledag var vi til julefrokost hos mine bedsteforældre sammen med min mors søskende. I går var mine forældre forbi til mad, og i dag har jeg være i Køge Badeland med drengene og min brors familie. Så vi nyder stadig godt samvær med familien, selvom julen vist er slut.

Drengene fik mest legetøj, Oliver en masse LEGO og Mathias fik en masse med Bamse & Kylling. Jeg fik en masse dejlige gaver.

Fra mand og børn:


Fra mine forældre:

2 små springforme og 1 stk. julepynt

Ballerina'er

Fra mine bedsteforældre:

Mine bedsteforældre har købt fadet på nettet og desværre læst forkert på min ønskeseddel, så jeg har allerede dette fad. Jeg håber jeg alligevel kan være heldig at få byttet det til andet blå mega mussel.

Min bror & familie:


Min gode veninde Trine:


De tre små Kähler vaser har straks fået plads i vindueskarmen med to lyshuse (hhv. Rema og Netto) og min julegave fra arbejdeT, nemlig Georg Jensen Damask lampen :)


Jeg elsker simpelthen det hjørne af stuen! Synes det er blevet så fint. Vores reol/vitrine og tv-bord er fra da jeg flyttede hjemmefra i 2005, og er i kirsebærtræ, og det er vi begge trætte af. Jeg har derfor allerede nu fundet mig et ønske til min fødselsdag i februar. Nemlig denne skænk fra Mistral:


Jeg håber på en masse gavekort til Idemøbler - måske skulle jeg bare nøjes med dette ene ønske på min ønskeseddel? Så er der da større sandsynlighed for at jeg får nok penge/gavekort til det, ikk´?

Dette er ikke sponsoreret af Idemøbler/Mistral, men er bare mit synpunkt. 
Men jeg siger pænt ja tak, hvis nogen skulle have lyst til at give mig ovenstående :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...