søndag den 23. februar 2014

LCHF uge 8

Jeg manglede inspiration til vores madplan, så jeg har lånt bogen Naturlig & nærende - LCHF: 6 ugers menuer med vægttab og bedre helbred (af Klara Desser) på biblioteket, og i den forgangne uge har jeg/vi spist:

Søndag: Tærte (lavet på mandelmel) med laks og spinat og bønner med feta og løg



Mandag: Oksekødsboller i tomatsauce med squash-spaghetti

Tirsdag: thaisuppe (lidt for stærk, og først bagefter kom jeg i tanke om de lime, som skulle have været i....)


Onsdag: farsbrød med svampesauce og salat (mærkelig sauce med creme fraiche, som skilte...)

Torsdag: kylling med stuvet spinat


Fredag: sammenkogt ret med blomkålsmos (med lidt gulerødder i)

Lørdag: vi prøvede igen thai-suppen, men med al den lime blev den for sur. Jeg må snart prøve at tilpasse den vores smagsløg og så kommer min version nok her på bloggen.

Til frokost har jeg spist stenalderbrød eller rester fra aftensmaden, men jeg har på ingen måde levet sundt, for der er da røget en eller faktisk to fastelavnsboller ned i ugens løb :)


Men det var godt med noget ny inspiration til maden ;) 

Nu vil jeg hygge med endnu et afsnit af Greys hvide verden, mens jeg laver nogle flere af de invitationer, som jeg er i gang med :)

4 kommentarer:

  1. Synes godt nok også det kan være svært at få lavet en madplan. Jeg lever efter 5:2, så jeg har to dage om ugen, hvor maden helst skal mætte rigtig godt uden at have for mange kcal. Så i dag skal vi have kartoffelsuppe og på onsdag skal vi have kylling med porrepandekage:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også lånt en 5:2 bog, men tvivler på jeg kan klare de to faste dage.. Men håber på lidt inspiration til madplanen :) Dine to forslag lyder lækkert :)

      Slet
    2. Jeg har levet med to fastedag om ugen det sidste halve år. Jeg synes faktisk dagene går ret nemt.

      Slet
    3. Jeg overvejer også at prøve det, så måske :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...