mandag den 31. marts 2014

Vi indretter #1 - Olivers værelse

Vi flyttede ind i vores hus i december 2009, da Oliver var 9 måneder. Så på hans værelse var dengang hans tremmeseng, puslebord og reol. I sommeren 2011 gjorde vi klar til Mathias' ankomst, og Oliver fik derfor en juniorseng. Men vi gjorde intet andet på værelset. Derfor trængte det nu til en opfriskning.

På døren hænger stadig de bogstaver jeg lavede i pap i efteråret 2011:


Værelset er ca. 3 x 2,35 m, så det er ikke så stort. På endevæggen er der to vinduer samt en radiator, så det begrænser også indretningen en smule.



Vi (og med "vi" mener jeg selvfølgelig MANDEN) har malet hans værelse, farven er den samme som i 2009, så vi kunne nøjes med en enkelt gang maling. Vi har købt en halvhøj seng af Olivers venindes mor, og det er et hit hos begge drengene :) Vi mangler stadig at finde en lampe til hulen under sengen, og måske nogle gardiner for hulen, så det er nemmere end som nu, hvor manden hænger en masse tæpper op på sengen.


Reolen står fuldstændig som før (se billede 2). Og når legetøjet er på plads, er der faktisk en del gulvplads at boltre sig på :) Til Olivers nye seng har jeg syet to Rasmus Klump puder med mørkeblå pipingkant.


På væggene hænger stadig det maleri, jeg lavede med hans fødselsdata samt plakaten med hans stamtræ.




Vi har også lavet om på Mathias' værelse samt i stuen, så det vil der også komme indlæg om i den kommende tid (men vi mangler stadig et par små detaljer :))

5 kommentarer:

  1. Hvor er det godt med den høje seng! Og sjovt at det skriver at det selvfølgelig er manden der har malet.....her er det som regel mig, der maler....til gengæld er det Casper der har lagt gulv de gange vi har kastet os ud i det.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi er også ret glade for den :) Min mand står for malingen, mens jeg står for ophængning af billeder og andre småting, for ellers kan jeg vente i måneder på det sker :) andre større ting er min far inde over, for så rækker vores evner ikke :D kh Pia

      Slet
  2. Hvor er det bare blevet fint :-))))) Vi har heller ikke super-mange kvadratmeter til Bettefisen og skal snart i gang med sådan 'rigtigt' at indrette hans værelse, så han kan bruge det. Han er halvandet år nu, men tremmesengen står stadig inde hos os i soveværelset...den skal vi have flyttet ind på hans værelse, og så skal der gøres klart til at han også kan lege lidt mere derinde (selvom vi har legeplads inde i stuen også - det er totalt hygger) :-)

    Er VILD med dine pap-bogstaver - de er bare flotte og totalt gennemførte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lily :) Vi har også i lang tid haft et hjørne med legetøj i stuen, men det har vi sløjfet, for det så altid så kaotisk og rodet ud. Nu har jeg et 'lego'-bord stående inde ved siden af mit sybord, så jeg kan få selskab derinde :) DET er hygge ;)
      kh Pia

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...