torsdag den 24. april 2014

Succes!

I lørdags (inden vi tog til bryllup) fik jeg endelig leget med min overlocker. Og det tog kun to forsøg at få den trådet rigtigt, til gengæld drillede den lidt med at få indstillet den - men ved lidt nærmere eftersyn lykkedes det - YEAH! :)


Og så fik jeg lige syet disse bukser i str. 74/80 i jersey fra Stof&Stil. De er til min venindes datter, for det lovede jeg min venindes farfar, da jeg var så heldig at få overlockeren af ham. Jeg har planer om mere tøj til den lille pige, men har lige en masse bestillinger på barnevognspuder, sengerande og andre ting :)



Man hæfter jo ikke ende på en overlocker, men hvordan sikrer man så at det ikke går op? Jeg hører gerne på gode fif og ideer til brugen af overlockeren, f.eks. også hvor I køber tråd og sådan - så læg endelig en kommentar :)

7 kommentarer:

  1. Du skal lade tråden være lang ved at trykke på trykfoden, det stykke tråd trækker du med en nål igennem syningerne, det er vigtigt ellers hæfter den ikke og vil gå op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for råd, det vil jeg gøre næste gang :) Og super flot kjole, du har fået syet i weekenden :) kh Pia

      Slet
    2. Sådan gør jeg også :)

      Slet
  2. Fedt med overlockeren. Jeg lader også bare tråden være lang og i nogle tilfælde slår jeg en knude på enden, så er jeg 100% sikker på! at den ikke går op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tror snart jeg skal sy lidt bluser til drengene på den :)

      Slet
  3. Jeg er forresten helt vild med det gule stof med fuglene, det kunne sagtens blive til en kjole til mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg vil klæ' dig godt - har overvejet at sy en kjole til min lille niece i det - tror det er lidt for gult til mig :P

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...