mandag den 21. juli 2014

Jeg tester....

Udover at jeg tester Bic Soleil Bella og Storytel (sidstnævnte er jeg blevet næsten afhængig af når jeg syer! Er nået til bog nr 5 med Louise Rick :)), så har jeg i denne weekenden også testet opskrifter og mønstre :)

Først har jeg testet om mine boller kan bruges til franskbrød, for jeg har nemlig fået morgenmadstjansen til min brors bryllup i september. Det skal holdes i en stor spejderhytte med plads til mange sovende gæster, og derfor skal der jo være morgenmad om søndagen. Brødet skal jo helst være så friskt som muligt, så nu har jeg testet om dejen kan fyldes i brødform og så hæve i køleskab, og smides direkte i forvarmet ovn - og det kan det godt! 1 portion svarer til 1 brød, og det skal bages i 40 min og så er der lækkert brød - MUMS


Jeg har også (næsten) syet en overdel fra buksedragten Fernanda fra Stof2000, bare lige for at teste i noget billigt stof, inden jeg sætter saksen i noget dyrere stof. Jeg glæder mig til at få syet noget tøj til MIG, så det skal nok blive vist frem, når det er færdigt :)

Jeg har også testsyet en kjole til en bekendts pige, og da jeg har ændret en del på mønstret syede jeg igen en tester, før jeg klippede i det ønskede stof :) Både Mathias og Oliver afprøvede kjolen, så jeg havde en ide om størrelsen :) Men jeg vil forskåne jer (og Mathias) for billedet :) Kjolerne kommer også her på bloggen, når kanterne er blevet syet.

Jeg har også lavet en portion is med choko-marcipan - min totale yndlingsis (og jeg havde lige et par æggeblommer i køleskabet, som skulle bruges :))


Sidst men ikke mindst er jeg gået i gang med 3-4 af de bluser, som står på min to do liste, mest fordi Mathias bliver ved med at hente stoffet på hylden og spørge, hvornår jeg syer HANS bluse :)


Dog mangler jeg stadig rib og oplægning, så der går lige et par dage (+/-) før de kommer på bloggen :)

3 kommentarer:

  1. Altså - er du vimmer hvor er du bare effektiv i øjeblikket ;0)
    Fine ting du får lavet - smiler om sønnen der agerer fotomodel - dog uden billede.. hi hi det tror jeg også min gerne ville have været forskånet for :0)
    Lækkert med brødet, tror jeg napper opskriften..
    Har overvejet storytell, men synes det har været lidt svært at gennemskue om det var godt.. har du nogen erfaring med børnebøgerne? Og kan man "gemme" - altså downloade ( eller hvad man kalder det.??.) historierne..
    Ha en dejlig aften
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Mathias var faktisk ikke meget for at smide kjolen igen :) Jeg har kun hørt Sara Blædels bøger om Louise Rick, så ved ikke med børnebøgerne.. Du kan sagtens lytte til dem, når du er offline.. Du kan jo prøve det gratis i 14 dage og se om det er noget :) Knus

      Slet
  2. Tak det tror jeg at jeg vil prøve :-)

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...