søndag den 6. juli 2014

Mølledag

Jeg er jo oftest alene med drengene en del af weekenden, fordi manden min arbejder ca. hver 2. weekend. Derfor prøver jeg ofte at lave noget aktivt med drengene, men pengepungen siger jo ikke ligefrem legeland og andre bekostelige ting hver gang. Desuden har manden bilen, så jeg har 'kun' min cykel (med cykelanhænger) samt mit månedskort (Ølstykke-KBH). For et par uger siden så jeg i den lokale avis, at der skulle være Mølledag på den lokale mølle i går. Mine bedsteforældre hjælper til deroppe, så det var jo nærliggende at cykle derop og se, hvad der foregår.

Der var en masse aktiviteter for børnene, og de kostede 2-5 kr. at prøve, så det var ret så overskueligt (især fordi min morfar stak oldebørnene en tyver hver :)) Så vi hamrede søm i, smadrede tallerkner i det muntre køkken, kastede med bolde og gik ellers bare rundt og nød den afslappede stemning.







Vejret var skønt vejr, det vat hyggeligt samvær med drengene og mine bedsteforældre, og drengene synes det var spændende, så det er helt sikkert ikke sidste gang jeg cykler de 2 km op til møllen. Næste gang er 2/8 og der er det store vaskedag og slyngning af honning, og mon ikke også det er sjovt at opleve/deltage i? :)

6 kommentarer:

  1. Det lyder i hvert fald om en rigtig dejligt dag - hvilket billederne også vidner om ♡ god idé.

    SvarSlet
  2. Sikke skønt at have næsten lige om hjørnet ;) dejligt når det bare er hygge og sjov :)

    SvarSlet
    Svar
    1. JA! Det skal vi helt sikkert bruge mere i fremtiden - især fordi vi så samtidig er sammen med olderne :)

      Slet
  3. Hvor hyggeligt, og vaske/honning-dag lyder til at være endnu mere festligt :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig altså også til at se hvad der sker næste gang :) Håber på godt vejr, da jeg godt kan se hvad tøjvask kan udvikle sig til med mine krudtugler :D

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...