mandag den 7. juli 2014

Vi indretter #2 - Mathias' værelse

Dette indlæg har været længe undervejs, for vi malede i februar og Olivers værelse blev vist frem i MARTS!!!! Men det passer jo også godt ind i Boys Month, for det jeg har manglet, var at sy de to puder til Mathias' seng, og de blev færdige i går :)

Navn på døren ligesom Oliver :)

Lige som Olivers værelse, er Mathias værelse også kun ca. 3 x 2,35 m. Og det var stort set sådan her Olivers værelse så ud, da vi flyttede ind. Der er ikke så mange muligheder med små værelser, og da møblerne er de samme (og det har fungeret), har vi 'genbrugt' indretningen :)


I højre side af værelset står IKEA-reolen fuld af bøger og legetøj, og til venstre stod puslebord, kommode og så tremmesengen. Tidligere stod sengen langs væggen (altså mellem kommode og vindue), men da Mathias tømte kommodeskufferne for tøj, fandt vi på at vende sengen og det har faktisk fungeret super.


Værelset er MEGET hvidt, for da vi flyttede ind malede vi bare hvidt, så det kunne bruges til både dreng og pige. Men det er ALT for hvidt. Vi har i stedet valgt en lækker grøn farve, og jeg er vild med det :)

Jeg har syet disse to puder med Bamse & Kylling, pipingbåndet og bagsiden matcher væggen perfekt.


Som I kan se, er Mathias' værelse nu en kopi af, hvordan Olivers så ud tidligere.

Plakatten med de to pandaer fandt jeg, da jeg fik en kasse dukker og dukkelegetøj hjem fra mine forældres loft. Den lille katteuro til venstre hang på mit værelse en del år, inden jeg flyttede hjemmefra. Jeg er ret glad for de forandringer, der er sket her. Den grønne farve gør virkelig værelset en del friskere :)

Nu mangler jeg kun at vise billeder fra vores stue, som også fik en makeover i februar/marts måned, efter jeg til min fødselsdag fik et gavekort til Idemøbler :)

2 kommentarer:

  1. Det ser rigtig hyggeligt ud!
    - og dejligt med minde fra din barndom, der kan genbruges! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det synes jeg også - faktisk er min gamle dukke og dukkehøjstol også flyttet ind hos Mathias (de står mellem seng og køkken) :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...