tirsdag den 12. august 2014

Fusionskage

Jeg har testet flere opskrifter på min ismaskine, og da der i en af opskrifter skulle bruges æggeblommer, måtte jeg jo finde på noget at bruge æggehviderne til. Jeg brugte min isopskrift, men brugte ½fløde/½minimælk, og kom så M&Ms i - det var et hit. Isen var mere frisk og let end når den er lavet på ren fløde.

Æggehviderne blev brugt til en mandelbund. Bunden frøs jeg ned, og så tog jeg den op fredag sammen med en rest hindbærmousse fra mine studenterkager. Da moussen lørdag var tøet helt, piskede jeg den op igen og fyldte den ovenpå mandelbunden. Og så kørte vi ellers til Sørby (Slagelse) for at hygge med min svigerfars kusine Katja (jævnaldrende med manden og mig) og hendes 3 børn. Den ældste pige Stella hjalp mig med at pynte kagen med hindbær, hvid chokolade og glimmer.

En frisk og lækker kage :)

Jeg har også leget lidt med mine små springforme, så jeg har lavet små Tobleroneislagkager af samme opskrift som ovenstående. Der bliver ca. 4 små kager ud af opskriften.

Her pyntet med blåbær og glimmer

Katjas 4årige dreng er vild med Angry Birds, så da jeg så denne jersey hos stofogko.dk blev jeg nødt til lige at købe en meter. Og lørdag formiddag inden vi kørte, fik jeg lige fixet et par dejlig bløde bukser. Af frygt for at bukserne blev for korte, endte de nærmere med at være str 110 end str 104, men det går jo nok :)


4 kommentarer:

  1. Mums hvor ser de lækre ud Pia. Godt du forresten kunne bruge min inspirationsbryllupskage- brudepar. Det jo netop det vi bl.a. Kan bruge hinanden til her i blogland.

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...