onsdag den 10. september 2014

UFO #1

U-Færdige Objekter - kender du det? Jeg gør! Jeg er mester i at gå i gang med 100vis af projekter, eller bare købe ind til mine utallige ideer, og så ligger materialer eller halvt færdige projekter i bunker i skabe eller på mit syværelse (som er vores gæsteværelse, men så tit får vi altså heller ikke overnattende gæster).

I weekenden havde vi min veninde fra folkeskolen på besøg, og hun skulle jo sove på syværelset. Og hun kunne selvfølgelig have leget prinsessen på ærten, men jeg foretrak nu alligevel at få fjernet de mange stofbunker fra gæstesengen. Og den nemmeste måde at rydde op på, er trods alt at få lavet projekterne færdige. Så i løbet af lørdag fik jeg syet ikke mindre end 6 sengerande!

Stof2000, Stofkiosken.dk og stofogko.dk

Den limegrønne med elefanter røg straks med min veninde hjem til Østjylland - glæder mig så meget til om 5 ugers tid, når deres lille baby kommer (bliver vist lidt skruk med alle de veninder, som render rundt med små babyer i/udenfor maven :))

Jeg har også gang i rigtig mange sort/hvide/grå slanger, og nu er en endelig blevet færdig. Og nu har jeg skiftet til at bruge pudefyld i slangerne, og det fungerer bare meget bedre :) IKEA har puder til 9 kr/stk., dem sprætter jeg op og fylder i slangen :) 


Sidste efterår syede jeg bukser til min niece, og der klippede jeg også bukser til Mathias. Meningen var at han skulle have dem i julegave (altså i 2013!) - jeg blev færdig med dem i går aftes, og de virker stadig ret så store (måske de egentlig er klippet til storebror?!?!? :))


Sidst men ikke mindst er jeg nu ved at være færdig med indretningen af vores stue! Vi malede den i marts, da jeg købte en skøn skænk-ting fra Hammel Furniture for de gavekort og penge, jeg fik til min fødselsdag. Vi har længe haft en bar væg, og jeg har ikke helt kunne finde ud af, hvad jeg ville med væggen (og manden var ikke til megen hjælp!). Til sidst endte jeg med at købe to bambus-gallerihylder i Netto - jeg er ret glad for dem, men kan ikke helt finde ud af om de burde have være hvide (det må du/I vurdere, når jeg snart får lavet et indlæg med HELE stuen).


I går aftes blev jeg så færdig med de to store papbogstaver, som jeg købte for lææææææænge siden i Tiger. De er først malet helt sorte og så har jeg sprayet 'splash' på i kobber, grøn og blå - jeg er ret vild med dem :)

På hylderne står også et uglebillede, som min veninde havde med hjem fra Kina sidste år. Jeg håber, jeg kan holde liv i både orkideen og lykkebambusen, selvom jeg ikke er særlig god til pasning af blomster, yderst står så min lille Bloomingville vase, som jeg også fik til min fødselsdag.

Det er skønt at få fjernet et par UFO'er fra rodebunkerne, så jeg håber, jeg kan få fjernet flere ting fra rodet på både syværelset og i mine krea-skabe (jeps flertal :))

8 kommentarer:

  1. Kan så meget nikke genkendende til ufærdige projekter, men det ser da ud til, at du er ved at få dem indhentet.
    Det ser i hvertfald super godt ud.

    SvarSlet
  2. Jo jo, det kender jeg alt for godt. Har haft en periode hvor jeg fik ryddet lidt - ikke helt - op i mine sy-ufo'er. Nu er det kommet til strikke ufo'erne... Men de nye ideer banker på og jeg kan snart ikke holde dem fra døren mere! Godt arbejde med at få lavet alle de fine sengerande færdige. Kan godt forstå din veninde valgte den grønne. Den er jeg også faldet for. Hvor er stoffet fra?
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de ideer fylder godt op i hovedet :) Elefanterne er fra stof2000 - kh Pia

      Slet
  3. Åh ja, de ufærdige projekter er der også mange af herhjemme. Sådan er det vist bare at være kreativ og ideerne vælter ind :)
    Flot at du nu har fået så mange af dem færdige... så er der bedre plads til de nye ;)

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linette - Plads kan man jo aldrig få for meget af, vel? :) kh Pia

      Slet
  4. Hold nu op du har været aktid Pia!!!
    Jeg får intet syet for tiden, trist men blot en kendsgerning..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, har fået syet en masse, og forhåbentlig kan jeg snart få syet mig en kjole - blir så inspireret af alle dine kjoler :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...