tirsdag den 4. november 2014

Alternativt resteprojekt

I lørdags var jeg jo til Kreatræf i Kreakælderen, og det var drøn-hyggeligt :) Som altid havde vi alle mad med til frokostbuffetten, og der var jo alt for meget mad, så jeg havde en masse gulerodsstave med hjem igen. Og da Christina jo holder restetema, tænkte jeg, at de der gulerødder kunne jeg da godt lige 'upcycle' lidt :)

Trommevivel og alt det der - tadaaaaaa:

step 1: fra stave til revne gulerødder

Step 2: Mathias styrer røremaskinen

Step 3: server gulerodsmuffin til dem du holder af :)

Jeg har i dag haft min første barsel/orlovsdag, og den har været lidt atypisk, da vi (min mor og jeg) har brugt hele formiddagen på Herlev Hospital sammen med Mathias. Han har en dårlig nyre efter en omgang nyrebækkenbetændelse som spæd, og derfor er han til årlige tjek. Heldigvis tager den gode nyre bare over, og hans nyrefunktion er på 101 % (hvilket er svært for en matematiker som mig at forstå :P). Nu har mine forældre taget begge drenge med hjem, for manden løber altid om tirsdagen, og jeg skal ud og spille kamp. Så nu skal jeg lige nyde 1½ times fred og ro til lidt kreasysler inden jeg skal ud og have lidt motion :) I næste uge er fridagen dedikeret til MIG, og ugen efter står den på et barselsbesøg i Århus med begge drenge. De glæder sig helt vildt til at besøge min veninde T, men tror faktisk det er lige så sejt at vi skal køre i tog frem og tilbage :)

8 kommentarer:

  1. Rester er guld værd og det er da den helt rigtige måde at bruge dem på :)
    dejlig at han havde gode tal. Det er da super de følger op på ham.
    Dejligt med barselsfri. Lyder til dagene hurtigt blir fyldt op :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var god udnytte af gulerødderne :) og ja, det er dejligt de følger op på ham, selvom han ikke har vist tegn på noget siden han var syg for tre år siden. Jeg er allerede VILD med ugentlige fridage :)

      Slet
  2. Det var da en supersmart rive-dims du har....hvor søren har du fundet sådan en fætter??

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er ret smart, men lidt irriterende at gøre ren, så i min familie hedder det en 'helvedes-maskine'. Tror den er købt i en isenkram (ikke Imerco/Inspiration), men er ikke helt sikker. Der er flere forskellige "skiver" med, så den kan rive i forskellige tykkelser :D

      Slet
    2. Arghhhh....ting der er næsten umulige at rengøre, DE er ikke til at holde ud!! Men fiks det er den altså :o)

      Slet
    3. Det er mest min far som har brokket sig, og ja den er værre at vaske op end et alm rivejern, men omvendt er det nemmere at få revet en stor portion grønt :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...