fredag den 21. november 2014

Fridag nr. 3

I går brugte jeg min 3. barselsfridag på at besøge min veninde og hendes 1 måned gamle søn i Århus. Jeg tog drengene med mig i toget derover, og det gik bare helt fint. Vi hyggede hjemme hos min veninde, og det var dejligt at se min veninde igen. Vi gik i folkeskole sammen fra 1. til 6. klasse, hvor hun så flyttede til Nordjylland. Siden da har vi holdt kontakten og besøgt hinanden, når det var muligt.

I dagene op til besøget gjorde jeg barselsgaven klar, og det var SÅ dejligt at se både hende og kæresten blive glad for gaven - især når alt var hjemmelavet :)


Stor vimpelranke med den lille drengs navn ASGER
Ammepudebetræk med elefanter (passer til sengeranden jeg tidligere har syet til dem)
3 par bukser (1 par i fløjl og 2 par i jersey)
2 hammerrangler (se mere her)
1 pose Liselejeblanding fra Tante T (okay den er ikke hjemmelavet :P)
Et glas saltmandler
Hagesmæk med elefanter

Togturen hjemad var en blandet fornøjelse. De første 1½ time gik fint, men da jeg prøvede at få dem til at slappe af UDEN ipad/telefon, gik der bare hyl og skrig i den. Oliver var træt og ville bare være i fred, og Mathias - ja han ville bare drille storebror! Jeg var selv træt, så det blev en træls tur fra Odense af og hjem - men vi overlevede og jeg ved nu, at næste gang får de bare lov at beholde underholdningen, og så er det fint....

I tirsdags arbejdede jeg hjemme og det gav mulighed for at hygge lidt om eftermiddagen, da jeg havde hentet drengene. Det er sjældent jeg er hjemme, så vi kan nå at lege eller lave noget sammen om eftermiddagen, oftest kommer jeg direkte hjem til aftensmad ellers når jeg lige hjem til at lave maden. Derfor nød jeg også at vi kunne lave noget sammen, så vi fandt maling og pensler frem. Oliver malede og det var sjovt at se at han nu tænker over hvad han laver, mens Mathias bare plaskede maling på sit stykke karton (malingen på Mathias' var først tør i går morges... :D). Imens klargjorde jeg et lærred, som jeg skal bruge på onsdag, hvor jeg har min 4. fridag. Jeg gik også i gang med at male en bogkasse, som jeg overvejer at få hængt op ved mit sybord :)


Fredag aften skal bruges i KBH med kollegaerne, vi skal spise på BROR og mon ikke den står på lidt drinks også? Weekenden står i høj grad i håndboldens tegn med en kamp begge dage, men der er heldigvis også masser af tid til hygge og krea derhjemme :) Hvad skal du lave i weekenden?


6 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud. Min weekend skal bl.a stå på julekreahygge med to veninder. Julen står jo lige for døren ;-)
    Rigtig god weekend til dig pia

    SvarSlet
    Svar
    1. hvor hyggeligt :) Så godt ud med de juletræer du har vist på instagram :)

      Slet
  2. Skønt at du kan få lidt ekstra fridage og hygge med drengene! Den slags stunder er guld værd. Og altså; sikke nogle SKØNNE ting du har lavet som barselsgave - jeg forstår da godt, at de bragte stor glæde :-)))))

    Håber det var en god tur til Kbh :-)

    KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gør også alt hvad jeg kan for at nyde disse dage ekstra meget - er SÅ skønt :) Tak. Kh Pia

      Slet
  3. Fedt med ekstra fridage, dem kunne jeg også godt bruge et par stykker af :)
    Flot barselsgave du have med det den lille nye verdensborger.

    kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også allerede vænnet mig godt til kortere arbejdsuger, og mere tid derhjemme, og det håber jeg også kan lade sig gøre, når dagepengene slipper op i maj... kh Pia

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...