tirsdag den 23. december 2014

December update

Den sidste måneds tid har jeg fået syet en masse, men har simpelthen ikke nået at få vist det frem. Men nu har julefreden sænket sig i min lille familie, siden i lørdags har vi haft ferie og vi slapper af, hygger os og er sammen med svigerfamilien. De sidste gaver blev pakket ind i fredags, så der er absolut ingen stress og jag :)

2 vimpelranker, en babynest i den skønneste kombination af grå og neonkoral (den kombination SKAL altså snart gentages med et eller andet!!, en mulepose og 4 grafiske pudebetræk med pipingkant 

4 slanger i 3,6m længde

Dynebetræk, sengerand, barnevognspude og savlesmække

I onsdags var jeg hjemme hos min mormor og morfar for at bytte gaver og ønske god jul. De har ikke så mange ønsker, så en del af deres gave var et fad med lækkerier, som de altså fik med det samme.

Glögg-ekstrakt, marcipankonfekt-ruller, nogle lidt mislykkede juletrøfler med pebermynteknas, 1 pk marcipan og lidt eksotisk havtorn/ananasmarmelade

Jeg har lavet to slags konfekt: appelsin/cointreau/nougat og pistacie/nougat.

Fredag var vi så hjemme og spise hos mine forældre, og en af familiens traditioner er min farmors sirupslagkage. Min mor bager den ikke så ofte mere, kun hvis hun ved vi alle er hjemme til jul (og derfor er den så ikke bagt i år). Derfor havde jeg bagt en mini-kage til dem i min 10cm springform, og samtidig har jeg malet en tallerken fra Ikea.


Også denne spiselige gave vakte glæde :)

Mathias var ramt af lussingesyge hele sidste uge, så det forstyrrede mine sidste syplaner, men det lykkedes at blive færdig i sidste øjeblik:

6 puder og et madrasbetræk til en dreng fra børnehaven.

Og kl.00:45 natten mellem fredag og lørdag fik jeg lagt hånd på allersidste syprojekt, en færørsk flagranke til en virkelig sød kvinde :)


Jeg har kun én hjemmelavet julegave i år, men den glæder jeg mig også rigtig meget til at vise frem :) Men jeg ved jo ikke helt hvem der læser med, så jeg venter lige med at vise det til i overmorgen :)

Kan du/I nu have en rigtig glædelig jul?





4 kommentarer:

  1. Sikke en masse lækre sager
    Glædelig jul til dig og dine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og (forsinket) i lige måde :)

      Slet
  2. Og rigtig glædelig jul til dig og dine ♡
    Er altså helt vild med din fine tallerken ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) og (forsinket) i lige måde :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...