mandag den 15. december 2014

Nu er det jul

Jeg ELSKER bare december - hyggen, julekalenderne i TV og alt hvad det ellers indebærer. Og hvert år drømmer jeg om mere tid til familien, hyggen og kreative sysler - og hvert år kommer hverdagen og andre ting på tværs. I år har jeg endda en ugentlig fridag, så det burde jo hjælpe lidt, men der er stadig alt for mange ting jeg ikke har nået. Jeg ville gerne have sat lyskæder op i haven, bagt æbleskiver og lavet konfekt, men har ikke nået det og da vi kun har en uge tilbage, inden vi drager på juleferie, er der nogle ting som nu bliver nedprioriteret. Og det gør mig intet! Mit perspektiv ændrede sig nemlig sidste tirsdags, så der er vigtigere ting i livet end hjemmebagte æbleskiver og lys i haven. Mine børn og mand betyder ALT for mig, og derfor vil jeg hellere hygge med dem, end stresse rundt med de ting jeg ikke når. Det jeg ikke når, det når jeg bare ikke. SLUT.

I weekenden var jeg i Berlin med to gode veninder. Vi lærte hinanden at kende, da vi havde fritidsjob i Føtex bageren, og har været veninder i mange år (jeg stoppede som den sidste i Føtex og det var i 2007). Dette var vores første tur sammen, og det gik bare super godt. Vi var ret enige om at vi lavede noget om formiddagen, hjem og hvile på hotellet (de er begge gravide) og så ud og spise og hygge lidt om aftenen. Derfor havde jeg også taget to bøger og lidt håndarbejde med. Jeg blev f.eks. færdig med mit broderi, som er inspireret af Astrid:


Jeg mangler at måle og finde en ramme, men det er et ferieprojekt :)

Vi fik alle shoppet lidt dims og nogle julegaver, og vi havde tre rigtig gode dage dernede. Men natten mellem mandag og tirsdag blev vi vækket af den ene af mine veninder. Hun blødte! Hun er i 24. uge, og har været gravid to gange tidligere i år :( Vi ringede efter en ambulance, og kort efter var begge mine veninder på vej til hospitalet. Nej, hvor var hotellet tomt! Klokken var omkring kl. 2 om natten, og jeg var bare mutters alene. Min raske veninde sendte opdateringer fra hospitalet, og en sten faldt fra mit hjerte, da en ultralyd viste at den lille babydreng stadig havde det skønt i hendes mave. Det blev en laaaaang dag, og det var ikke lige den slutning, vi havde håbet på. Det var meget mærkeligt kun at rejse to hjem om aftenen, men heldigvis var vores venindes kæreste straks fløjet derned og var ved hendes side, indtil hun kunne tage toget hjem i fredags. Der er desværre intet andet at gøre end at vente, og håbe den lille dreng bliver derinde så længe som muligt. <3

Sådan oplevelser gør at jeg pt værdsætter det jeg har lidt mere end jeg plejer.

4 kommentarer:

  1. Lyder hyggeligt med sådan en veninde tur, men sikke en grim afslutning. Håber den lille dreng klarer sig

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rigtig hyggeligt de første dag, men den dårlige afslutning ødelagde det klart.. Vi krydser også bare fingre for han bliver i maven så længe som muligt :)

      Slet
  2. Ej, sådan en Berlintur gad jeg gerne på - minus den rædsomme afslutning, håber det gik det hele.

    Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne. Det hele endte heldigvis fint, hendes dreng er stadig i maven og vi håber bare han blir der rigtig længe :) rigtig glædelig jul. kh Pia

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...