onsdag den 25. marts 2015

Håret i postkassen?

I sidste uge på kontoret kom vi til at snakke om ordsprog, som udlændinge har svært ved at forstå.

Håret i postkassen

Ingen ko på isen

Røven i vandskorpen

Osv...

I mandags snakkede Oliver om at han var højere end Mathias, fordi han er ældre end ham. Og han spurgte så "Mor vokser jeg i morgen, når jeg har fødselsdag?". Hvortil jeg svarede "Nej, skat, det er noget der sker løbende." Et splitsekund efter LØBER han ind i stuen og spørger "sådan her?"

Nøj, hvor jeg morede mig!


I går var der info møde vedr. mini-SFO og skolestart, og der fortalte de to lærere om at børnene i indskolingen ca. skal lære 11 nye ord om dagen (det inkluderer f.eks. forskellige endelser på ordene) - og de rådede til at man læste højt for børnene for at udvide deres ordforråd. Dét vil jeg rigtig gerne, og jeg læser også godnathistorie for begge børn, men de vælger den samme bog HVER dag så der er jo ikke den store variation i ordene - måske jeg skal lave en regel om, at det skal være en ny bog hver uge?

Jeg ELSKER bøger og var tidligere på fornavn med bibliotekarerne på Ølstykke bibliotek (inden der kom selvbetjeningskasser), og den glæde ved bøger vil jeg rigtig gerne give videre til mine drenge.

Læser du for dit barn? Er det samme bog hver dag eller??


9 kommentarer:

  1. Åhhh hvor var det en sød historie om din søb. De kære børn siger nu nogle skægge ting engang imellem ;-)
    Iøvrigt stort tillykke med ham

    SvarSlet
  2. Nåhh...sød historie og de kan de, de kære børn. Komme med sjove bemærkninger. Desværre fik jeg aldrig noteret dem ned, mine drenge kom med. Sådanne perler, kunne jeg da nemt huske....men ak nej, mange er gået i glemmebogen.

    SvarSlet
    Svar
    1. De siger SÅ mange sjove ting, og jeg er også bare dårlig til at få skrevet dem ned :(

      Slet
  3. Ih hvor sjovt... Guldkorn :-) ja vi læser for ungerne og det er forskellige bøger.. For jeg gider ikke læse den samme hver dag.. Men godnatsangen er tit den samme.. Men i går valgte jeg at synge... Jeg ved en lærkerede... Og straks spurgte Kaja... Hvad er en hede? Hvad er dun? hvad er slåen ... Hvordan holder han på sit vejr? :-) så der skal jeg vidst til at forny mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også træt af de samme to bøger, så nu skal vi have byttet dem lidt ud.. Haha, sikke en masse gode spørgsmål Kaja pludselig havde :P

      Slet
  4. Ih hvor sjovt... Guldkorn :-) ja vi læser for ungerne og det er forskellige bøger.. For jeg gider ikke læse den samme hver dag.. Men godnatsangen er tit den samme.. Men i går valgte jeg at synge... Jeg ved en lærkerede... Og straks spurgte Kaja... Hvad er en hede? Hvad er dun? hvad er slåen ... Hvordan holder han på sit vejr? :-) så der skal jeg vidst til at forny mig.

    SvarSlet
  5. Hi hi, ja der kommer nogen guldkorn :0) Her hjemme har vi lige været udsat for "kanelsnegl.."!! - altså aprilsnar..den har vi godt nok grinet meget af :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha, har godt hørt det med "kanelsnegl" :o)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...