søndag den 26. april 2015

H som....

H som Hygge, Hjem, Harry Potter og ikke mindst Håndarbejde :)

I fredags havde jeg fri, og jeg brugte formiddagen på at handle ind samt få syet en sengerand. Efter frokost hentede jeg drengene og tog toget til Nørrebro for at besøge min veninde og hendes 1 måned gamle dreng. Vi hyggede os med kage og film, men efter 2 timer havde mine drenge fået nok af lille lejlighed uden legetøj. Vi gik over til Byoasen som ligger lige bag hendes lejlighed og her hyggede vi i en times tid med at klappe geder, kaniner og marsvin, og Oliver tog adskillige ture med svævebanen. Vi spiste burgere og fik også en is, inden vi tog toget hjem til Ølstykke igen.

I går var vi først til børnehåndbold, hvor det var sidste gang i denne sæson. På vej hjem var vi en tur på bibliotektet, og da vi skulle finde Pippi og Brandmand Sam dvd'er faldt jeg over Harry Potter og lånte de fleste med hjem. Så i går aftes så jeg den første i rækken, og nu sidder jeg med nr. 2. Jeg sidder gerne med lidt håndarbejde samtidig, så jeg har fået færdiggjort en masse aktivitetsterninger.

 



Det er en perfekt måde at få brugt resterne på, og især mindre stykker fløjl, velour og fleece er perfekt med deres anderledes overflade. Indeni er skummadras der er klippet i passende stykker, og i alle er der gemt en rasleboks.


3 kommentarer:

  1. Åhhhh hvor er de fine Pua, dem kunne jeg godt finde på at lave et par stykker af, har du tilfældigvis en opskrift, jeg må låne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helena :) Jeg har ikke rigtig en vejledning, men jeg bruger firkanter på 12x12 cm, de første fire syer jeg sammen i én lang række, og så syer jeg top og bund på. Og så syer jeg sammen, så det minder om en kasse med låg, og de tre sidste sider på 'låget' syer jeg sammen i hånden, når jeg har fyldt terningen med skum. Håber det giver mening? Knus Pia

      Slet
    2. Tusind tak og ja det giver mening

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...