tirsdag den 14. juli 2015

Hele følelsesregistret

Hold nu op en slutning på sidste uge! Torsdag var eksmanden og jeg rygende uvenner, så jeg sad tudende i toget hjem fra arbejde (vi er gode venner igen, og har styr på hvordan vi undgår det samme igen...) Da jeg kom hjem fik jeg et opkald fra min bror, jeg troede vi skulle snakke om arbejdet på deres hus i weekenden, for jeg havde lovet at hjælpe med at male, nu når min svigerinde er gravid og ikke kan hjælpe. Men nej, han fortalte jeg var blevet faster igen - og så tudede jeg lige igen (denne gang dog glædestårer!). Min lille ny niece skal hedde Augusta og jeg glæder mig vildt til at møde hende, desværre har hun haft lidt problemer med at trække vejret (kejsersnit 15 dage før termin), så de er stadig indlagt. De burde komme hjem senere i denne uge, og så håber og tror jeg, at jeg står først i køen for at besøge dem :) Og det betyder jo, at jeg snart skal have styr på gaverne til dem - jeg har længe haft styr på hvad de skulle have, og jeg er gået i gang, men med en termin slut næste uge, var jeg ikke nået så langt.

I weekenden havde jeg nemlig travlt med at bage til min venindes barnedåb. Vi besluttede kagerne i fællesskab ud fra hendes ønske om nogle sommerlige kager, så det blev disse tre slags:

Kagebordet

Koldskålskage (geleen havde desværre ikke nået at sætte sig,
 inden vi kørte ud med kagerne, derfor den lidt krakelerede top..)




Jeg nåede heldigvis at smage alle kagerne, og jeg fik de to bittesmå stykker der var til overs med hjem. Min favorit er helt klart cheesecaken! Det var min venindes søster, som havde lavet de fine bordkort. Min var den blå sut som er på billedet, andre havde en fin blå barnevogn.

Jeg har været i gang med gaven til lille Daniel et par uger, men jeg er som altid dårlig til at få færdiggjort mine projekter. Lidt over midnat lørdag fik jeg syet tæppet færdigt, og så kunne jeg lige nå 7-8 timers søvn inden jeg skulle op og i kirke søndag formiddag :)

Jeg har 'bare' taget og brugt de drengestoffer jeg havde på lageret, og så købt fleece til bagsiden, og min veninde blev vildt glad for det. Jeg har tidligere syet dette tæppe til hende og hun har ønsker om flere, når hun forhåbentlig snart får købt hus :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...