søndag den 26. juli 2015

TMNT-fødselsdag #1 - Planlægning af temafødselsdag

Om 2 måneder fylder min lille Mathias 4 år! Total kliche at skrive at tiden bare er fløjet afsted, men det er nu sådan jeg har det! Førhen har jeg ikke gjort så meget ud af børnenes fødselsdage, men da Oliver blev 6 år i marts, havde jeg arrangeret en piratfødselsdag (se alle indlæg om temafødselsdage her). Jeg vil ikke gøre forskel på mine drenge, så jeg har længe været i tænkeboks med temaet for Mathias' fødselsdag.

Han er helt vild med Frost, især snemanden Olaf og rensdyret Svend er et hit, så jeg var gået i gang med at samle ideer. Men nu har min kusine valgt at holde sin fødselsdag lige dén lørdag, jeg ville have holdt Mathias' fødselsdag på, så nu har jeg så valgt at flytte Mathias' til om fredagen, hvor han rigtigt har fødselsdag. Men i stedet for eftermiddagskagebord bliver det noget aftensmad, men der kunne jeg ikke rigtig finde på noget til Frost temaet :(

I tænkeboks igen! Det skal være noget nemt aftensmad, da vi kan komme op på 16 personer. Jeg ved ikke hvordan jeg kom til at tænke på det, men Teenage Mutant Ninja Turtles spiser jo pizza, og Mathias har da set lidt Ninja Turtles på ipad'en og hans solbriller er med TMNT, så det fik jeg lige besluttet. Mathias er ikke helt enig (endnu), han vil hellere have Lego Ninjago (for det er storebror helt vild med) - men hvad spiser de? Jeg har været på Pinterest og fundet ideer til både indbydelser (nu er det slut med email-invitationer), mad og pynt, og tilfældigvis har jeg tidligere på året købt Ninja Turtles jersey, som allerede er klippet til to bluser.

For at få 'overtalt' Mathias til at Ninja Turtles er 'the shit', har jeg købt en kasket med den røde Turtles "Raphael" (jeg så den hos Amanda Sisse, og hun fortalte den er fra H&M - jeg kunne dog kun få den i str. 6-8 år, men den kan sagtens bruges alligevel :))


Da jeg var i H&M faldt jeg over denne drengebluse med Olaf, og den kunne jeg ikke stå for (selvom Mathias absolut ikke mangler tøj!).


Jeg er i gang med indbydelserne, og jeg skal derfor i gang med at klippe 20 Turtles hoveder ud. De er pakket med på vores ferie, så jeg også har lidt kreativt at tage mig til, hvis vejret er mest til ipad/filmhygge i hytten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...