søndag den 16. august 2015

Kærnemælkshorn

På vores ferie i Silkeborg købte vi en af dagene kærnemælkshorn med hjem fra Kvickly, og nøj de var gode - og så kom jeg til at tænke på, at sådan nogle har jeg aldrig prøvet at bage. Det fik jeg så forsøgt i sidste weekend.

Kvicklys version i den jyske sol

Mit noget snaskede forsøg - næste gang skal jeg rulle lidt tyndere ud, så jeg bedre kan lukke om fyldet. Men de smagte nu godt til vores filmhygge, hvor jeg introducerede drengene for Krummerne, som jo er fra min barndom og især Oliver er VILD med de tre film (2'eren er klart den bedste, synes han :))


Jeg var løbet tør for flormelis, så jeg kunne ikke lave glasur - hvilket var en stor krise :P

Opskriften er denne

2 kommentarer:

  1. Ah Pia - kærnemælkshorn er absolut en af mine favoritter! Jeg sidder jo og bliver helt lækkersulten:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejer også at tage de sidste op af fryseren og servere dem i morgen formiddag når mine bedsteforældre kommer forbi :) kh Pia

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...