mandag den 10. august 2015

Silkeborg #3 - Legoland

Vores sidste dag i Jylland blev brugt i Legoland, og nøj der var mange mennesker! Der var virkelig mange mennesker. Vi ankom sidst på formiddagen, og der var allerede proppet. Vi var heldige at køen til toget var forholdsvis kort, så tror kun vi ventede 10 minutter.

Vi var ude i disse sørøverskibe, og der stod man godt kunne blive våd - og dét var da en underdrivelse! Både min mor og jeg var tæt på gennemblødte (og det var min mor ikke særlig begejstret for!), mens min far kun var våd på ryggen. Vi havde heldigvis taget bluserne af drengene, så de ikke var gennemblødte. Heldigvis skinnede solen jo, og vi blev hurtigt tørre. 

Jeg havde ikke tænkt på at tage badetøjet med, og det var drengene ret kede af, for vi havde slet ikke fået badet på vores ferie, og med de to badeområder ville det have været lykken :)


Edderkoppen ved spøgelseshuset, som Oliver ville ind i :)

Flagermus

Vi havde lige lidt krise med børnene (så ingen lyserøde skyer her!), og om det var for overvældende med den store park og de mange mennesker, skiftet mellem først 14 dages ferie med far, for så at tage direkte med mig til Jylland, eller om det er en slags reaktion på skilsmissen, er ikke til at sige, men drengene var kropumulige! Jeg kæmpede skiftevis med den ene og så den anden, jeg var nærmest grædefærdig af udmattelse! Til sidst tog min forældre en dreng hver, og det hjalp (bortset fra på min følelse af uduelighed!!!!!). Vi gik på Duplo legepladsen, og de legede og hyggede sig, og derfra var det hyggeligt for os alle fem.

Episoden har fået mig til at indse lidt forskelligt, og jeg ved også jeg bærer en del af skylden (jeg er trods alt hovedansvarlig for deres opdragelse...), derfor har jeg et par ideer og planer, der skal afprøves det næste stykke tid. I morges faldt jeg over et indlæg hos drengemor, som har lidt udfordringer med den ældste dreng, og deri nævner hun noget om at "det skal kvæles i kærlighed". Det skal jeg prøve!! Jeg skal blive bedre til at være mere nærværende med drengene, men det er sgu også lidt svært i hverdagene, når vi er hjemme kl. 17, skal spise inden kl. 18, og kl. 19 skal Mathias i seng. Der er ikke meget tid til andet end de praktiske ting, men forhåbentlig kan jeg få drengene til at deltage lidt i madlavningen og sådan, så vi derigennem får lidt ekstra nærvær og hygge... Et par gange den forgangne uge har jeg set et afsnit af Lego Ninjago på iPad'en sammen med Oliver i stedet for en godnathistorie, og det er bare hygge på højeste plan!

Nå, det var jo et sidespring fra vores Legoland tur :)

Vi var også ude og sejle i nogle andre både, og det var bare en stille og rolig tur, som begge drenge var SÅ vilde med at vi prøvede den to gange.

Vi nåede også en is - dette er 2 kugler med guf!!!!

igen: 2 kugler med guf!! Virkelig store is, som ingen af drengene magtede at spise :)

Mine 4 yndlingspersoner - mine forældre og mine drenge <3

endnu en tur i bådene :)

Jeg købte en isterningeform med hjem, for er ret sikker på at Olivers 7 års fødselsdag (til marts) kommer til at indeholde en eller anden form for LEGO :)

Id-båndene lavede jeg inden jeg tog på ferie, det er et dobbelt-lagt kantbånd hvorpå jeg med symaskinen har skrevet mit mobilnummer. Og så har jeg sat en trykknap i begge ender. Drengene beholdt armbåndet på det meste af tiden, og jeg synes, det er smartere end det med at skrive på armen med kuglepen/tusch. Finish'en på armbåndene var knap så god, men funktionaliteten var god og det var det vigtigste :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...