mandag den 24. august 2015

Sybord

Min far kom endelig hjem fra ferie i sidste weekend, og da det var dårligt vejr, havde han tid til at komme og hjælpe mig med mit nye sybord - STOR jubel :) Jeg nåede lige selv at få samlet det andet bordben, inden mine forældre kom, og så savede min far bordpladen til og fik sat de to ekstra ben på på midten.

Der er plads til både min Pfaff og min overlocker, og så var det egentlig meningen min sidste symaskine også skulle være der, men det er kun til store knaphuller jeg bruger den (så det er ikke så tit) og jeg havde pludselig behov for at få min iMac sat op, så det blev der prioriteret i stedet for. Og det er bare helt perfekt :) Er helt vild glad for det, og drengene har på skift siddet og set på Youtube, mens jeg har syet, og det har bare været super hyggeligt :)

I november 2013 (dvs. for 21 måneder siden) fik jeg lavet nye vinduer og facade i mit lille hus, og det betød at gardinerne i mit soveværelse røg ned. Det var mørklægningsrullegardiner, men de passede ikke til mine vinduer, så jeg fik altid en stribe lys fra gadelampen ind i mit ansigt. Derfor ville jeg have nye gardiner, som lukkede gadelampen ude. I marts 2014 satte min far gardinstænger op, og i januar 2015 fik jeg købt mørklægningsstof i en matchende støvet lilla som mine vægge.

Og NU fik jeg endelig syet de 3 gardiner :) Og de virker for i lørdags sov jeg helt til kl. 9.30 (havde tydeligvis ikke drengene hjemme :))


Ved mit nye bord har jeg fået syet disse to aktivitetsterninger færdige, de er magen til to andre jeg næsten lige har syet.

Jeg har længe haft denne barnevognskæde i hovedet og nu har jeg endelig fået den ført ud i livet. Jeg er ret tilfreds med den, og skal nu bare have fundet nogle flere træperler i den rigtige størrelse, for jeg er også i gang med en i pink :)

Da mine forældre var her serverede jeg lidt frugt, Spangsberg flødeboller og nogle hjemmelavede trøffelbare fra en af Michelle Kristensens bøger. De smager SÅ godt :)

2 kommentarer:

  1. Der er bare ikke noget som en far, der lige kommer og fikser det praktiske!

    Det er nogle rigtig fine ting, du har lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis :) I dag kom han også lige forbi, fordi jeg spurgte han om noget opgravning af busk. Tak :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer, så skriv gerne et par ord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...